Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Nu har jag kört fast. Tänkte spåna lite här och kanske få ett eller flera tips innan jag ber till gud om hjälp! Det är såhär; Jag har...
2
Svar
25
· Visningar
2 820
Senast: Biijatch
·
M
Träning Min ponny har ett evigt sparkande i boxdörren! Jag säger åt honom men han fortsätter. Hur ska jag göra för att få honom att sluta...
Svar
13
· Visningar
1 371
Senast: Fidelin
·
S
Träning Jag har köpt en ny häst och vill lära mig lite dressyr (vet inte hur man rider dressyr). Tankarna om tränare har flugit förbi i huvudet...
Svar
18
· Visningar
1 810
Senast: Migo
·
I
Träning JAg undrar om man kan lära så små hästar att dricka ur vattenkopp? Eller ska man vänta tills dom blir äldre?
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: rebus
·
E
Träning Vet inte riktigt om den här tråden har hamnat rätt nu, menmen nu till problemet: Vi har äntligen bestämt oss för att köpa häst. Jag är...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: IngelaH
·
K
Träning har du nått tips på hur man kan över bort detta elelr minska det? det jobbiga är att när jag kniper med knäna (har bara...
Svar
16
· Visningar
1 611
Senast: Krulidut
·
Träning har diskuterat detta med en vän. Har två ggr på rad fått samma häst vid ridskolan, han sparkar fram och bak. Riktigt högt och otrevligt...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: tindra
·
Träning Hej! Har ett litet problem. Rider för tillfället 3 lektioner i veckan (betalr för 2 och jobbar ihop 1) men måste till våren välja bort...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: Epona
·
I
Träning När ni börjar köra o rida in era hästar, vilket sorts träns använder ni då?
Svar
4
· Visningar
1 094
Senast: Damp_
·
T
Träning hur göra? alltid när man ska göra det så känns det som om man ska glida av eller så bumpar jag upp o ner i sadeln är ja för stel
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: Ellyne
·
Träning Har köpt mig en 3 åring som fortfarande är lite valpig, tanken är att han ska börja ridas in lite smått till våren. Men han är lite...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: lil-sis
·
Träning Hej vad tycker ni att man ska börja med för träns och bett på en unghäst? har hört så olika så skriv gärna varför ni tycker som ni...
2
Svar
31
· Visningar
6 938
Senast: lil-sis
·
X
  • Låst
Träning hej jag undrar om någon med erfarenhet av ridning av varmblod har lite tips om hur man ni arbetat ert varmblod för att på bästa sätt...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: IngelaH
·
Träning Min shetlandsponny klättrar över bommen när man ska transportera henne, så länge man kör går det bra men när man står still är hon över...
Svar
10
· Visningar
1 086
Senast: foxy_lejdy
·
M
Träning Hur gamla är era unghästar, hur många dar i veckan rider ni dom och vad gör ni förutom att rida dom? tex, longera, ut och gå osv.
Svar
15
· Visningar
1 406
Senast: johannaaaa
·
S
Träning nu är jag igång igen!!!:rofl: mitt sto då som det gäller.jag kan verkligen inte få henne att lungna sig hon är så extremt stark,jag har...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: johannaaaa
·
L
Träning Rider en bruksnordis sen lite mer än ett år tillbaka och jag håller på och rider till själv. Det har gått jättebra med traven och han...
Svar
11
· Visningar
2 769
Senast: lata_ungen
·
Träning hejj! jag undrar hur ni rider just nu, eller rättare sagt, vad tränar ni med för tillfället? är det att rida trav på volt, eller...
2
Svar
25
· Visningar
1 893
Senast: Scott
·
M
Träning Har en 2,5 årigt halvblod. Han kördes in i sommras och nu kör jag honom 1-2 ggr i veckan. Går jätte bra. För ca 6 veckor sedan...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: Mazarati
·
K
Träning Ni som har era hästar som utegångs hästar hur gör ni när ni har ridit när det regnar när hästen är varm släpper ni den utan eller med...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: ASKAPLASKA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka