Sv: Brunst

Jodå, nog märks det allt. Min madam har kärat ner sig i mig, :love: knuffar med baken och svansen på tvären. :o Jag har försökt tala om för henne att det inte går för sig då det räknas som tidelag om jag skulle försöka och är en brottslig handling, men det skiter hon fullständigt i. :angel: Andra hästar struntar hon blankt i, det är mej hon vill ha. :crazy: Vad gör man? :confused:

Jag har ett sto på 6 år, hon är precis likadan när hon brunstar. Hon skvätter och blir helt borta i blicken går inte att rubba ur fläcken när ngn människa kommer i närheten, detta är skitjobbigt eftersom det inte går att jobba alls med henne alls då. Konstigt beteende tycker jag. Hon är hormonkollad och det var helt normalt! Ngn mer som varit med om detta? Går det att få bort brunst på en häst?

Sv: Brunst

Dessa hormoner:o Jodå, visst har mitt sto oxå varit stollig vid brunst. Hon hade stora koncentrationssvårigheter och la man till spöt för att få henne att jobba tycktes hon bara tycka att det var skööönt. Skymtade hon en annan häst på håll så var det ajöss med att bry sig om ryttaren. Vid ett tillfälle fick hon se sig själv i spegeln i ridhuset, varvid hon stannade, la svansen på ryggen och pissade.Hon hade aldrig sett något så snyggt! Snacka om att vara egocentrisk:D:o:D
Men så fick jag ett tips om att ge henne nässlor. Nu får hon 1/2dl torkade nässlor /dag året om och problemen vid brunst är som bortblåsta. Har oxå provat munkpeppar men hade svårt att få henne att äta det då det smakar just peppar. Har oxå provat diverse örtblandningar som är avsedda för detta utan märkbar effekt, men nässlorna fungerar för oss om hon får dem kontinuerligt och de är inte särskilt dyra att skicka efter från någon örtagård.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 723
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 839
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar