Imponerad av min häst!

Sv: Imponerad av min häst!

Hihi, tänk att det fanns en sån här tråd, skoj! :D
Är rätt impad av min lilla 2,5 åring som i helgen åkte ensam i släpet fram o tillbaks till Sthlm (från Uppsala) och dessutom vandrade runt på Skeppsholmen bland folk, bilar, snurrande och färgglada skulpturer, mm, iklädd riddartäcke o med rustningsbeklädd och skramlande matte bredvid. Hon gick även med på att stå stilla med matte på ryggen en kort stund (har typ suttit på henne två gånger tidigare hemma i hagen) för några bilder. Varken sköld, fladdrande flagga eller svärd var några problem. Ska kanske tilläggas att hon under hela aktionen var ensam fyrbenting oxå. Så stolt matte! Är en liten tuffing man har alltså. :D:banana:

Blev otroligt imponerad, och framförallt glad, över att jag i helgen kunde rida ut själv på lilla damen och både trava och galoppera utan att hon försökte vända så fort hon såg ett "spöke" :)

Igår red jag ut med min häst, för första gången på det nya stället. Vi red på en lång grusväg, där det var byggarbetare brevid (hammrade bla) sen red vi rätt in i ett bostadsområde med asfalterad väg. Och slutligen red vi på en cykelväg, som låg ca 15 meter från en riktigt stor väg med lastbilar, bussar, motercyklar och bilar. Han var lite fjompig på grusvägen (galopperade på stället när vi skulle trava tillbaka) annars skötte han sig så jävla underbart. Jag flög om hans hals efteråt. Så himla stolt över min 7 åriga polle som aldirg blivit riden i dessa miljöer innan.

Nu kan jag också vara inne i hans box och pyssla, (sadla av, rykta, lägga på täcke) utan att han bryr sig. Innan var han jätte sur och vände rumpan till, nu bryr han inte sig allt.. Jag är så så fylld av stolthet, stunder som dessa gör att dem dåliga dagarna är värda besväret.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 993
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 663
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Har en varmblodsvalack på 12 år som jag köpte i somras. Då hade han varit avställd från travet ca ett halvår. Håller nu på att omskola...
2
Svar
26
· Visningar
3 742
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar