Unghästar

Sv: Unghästar

Det är faktiskt inte att "slita ut" hästen om man har tränarstöd 1 gång i månaden när man håller på att rida in en häst. Det är ofta mycket nyttigt att ha någon som håller koll både på en själv och hur hästen utvecklas.

Sv: Unghästar

jag har hört att en treåring kan ridas 3 ggr/vecka, en 4-åring 4ggr/vecka, 5-åring 5ggr/vecka o.s.v . tycker det verkar stämma rätt bra (om man stannar vid 6 :p, inte så att man skall rida en 10-åring 10 ggr :crazy:)

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: Tora
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
592
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Lejd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Skandaler om våld mot hästar har skakat ridsporten, senast under OS i Paris. En ny studie visar att tränare ofta missar hästens...
Svar
8
· Visningar
1 050
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama