Fågelskådaren

Troll

Trådstartare
Hej kloka buke-folk

Min gulliga lilla cocker 1,5 år har börjat skälla på fåglar. Aldrig i kopplet men när han är själv i trädgården
Det spelar inte mig så jättestor roll men vet inte om grannarna uppskattat det så mkt

Tror ni han skulle kunna ha en skärmmössa av ngt slag vissa okristliga tider ? Så han liksom inte ser fåglarna?
Han aktiveras mkt. Har häst, så stallet flera timmar om dagen och han går på hundträff ofta. Så jag TROR inte han är understimulerad 🙈

Eller hur gör ni andra i dessa frågor?

Låt honom inte vara ute i trädgården själv när inte kan bete sig, och träna på att det är förbjudet att skälla? Är han så aktiv klarar jan ju sig på korta kisserundor resten av dagen. Han har kanske inte fattat att han inte får skälla?

Får han träna på något som är "spanieljobb"?

"Mycket stimulans" hjälper ju inte så mycket om det är en specifik drift som slår på.
Lite tveksam om det är en specifik drift, det är ju en spaniel och inte en finnspets. Jag tycker mer att det låter som en hund som har hittat något som är roligt.

Lite tveksam om det är en specifik drift, det är ju en spaniel och inte en finnspets. Jag tycker mer att det låter som en hund som har hittat något som är roligt.

Jag tänkte att TS redan hade försökt att få stopp på det och att det kunde vara ett utlopp för "jag får inte ut mig rätt jobb"-frustration, men om jag läser det helt vaken så ser jag att det nog var min trötta hjärna som la in mer tolkning än det fanns information i trådstarten. :idea:

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 024
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈