lösdrift eller box?

Sv: lösdrift eller box?

Nu är det ju så att man MÅSTE ha en uppvärmningsbar box per 10hästar på lösdrift. Alltså ska inte problemet du beskriver uppstå, om nu inte flera hästar behöver boxvila samtidigt. Men en box per 10 hästar är ju minimum.

Uppvärmningsbar box? O_o
Gäller det alla stall eller bara lösdrift?

Ok, jag är visst inte så uppdaterad på lösdriftsbestämmelserna. Var står sån, SJV? Sedan tror jag ändå det är intressant att kolla hur det ser ut, om man kan fixa box/liten hage så att ens häst kan se de andra osv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har nyligen köpt en häst som nu gått på lösdrift i några år. En 8-åring som senast stod på box vid typ 4-5 års åldern. Ägaren säger...
Svar
19
· Visningar
2 239
Senast: Tilde789
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 701
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har ett litet dilemma. Jag har en unghäst på 5 år. Han har gått på lösdrift sedan jag köpte honom för 3 år sedan. Innan dess stod...
2
Svar
29
· Visningar
3 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka