Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu är det ju så att man MÅSTE ha en uppvärmningsbar box per 10hästar på lösdrift. Alltså ska inte problemet du beskriver uppstå, om nu inte flera hästar behöver boxvila samtidigt. Men en box per 10 hästar är ju minimum.
Ok, jag är visst inte så uppdaterad på lösdriftsbestämmelserna. Var står sån, SJV? Sedan tror jag ändå det är intressant att kolla hur det ser ut, om man kan fixa box/liten hage så att ens häst kan se de andra osv.
Hästmänniskan
Jag har nyligen köpt en häst som nu gått på lösdrift i några år. En 8-åring som senast stod på box vid typ 4-5 års åldern. Ägaren säger...
Skola & Jobb Njaej? Det finns väl i viss mån sådana skyldigheter? Tex när semestern fördelas (vet inte om det är lag eller avtal, exemplet jag tänker...
Hundavel & Ras Jag både håller med och inte. Jag är inte tillräckligt insatt i nosars anatomi för att uttala mig om hur en näsborre ska se ut för att...
Ekonomi & Juridik Påminner igen - låt bli att diskutera runt varför säljaren inte tar tillbaka hästen!
TS har visat en sund inställning i frågan och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.