Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar inte att folk hänger upp sig så mkt på lagar, att en häst ska ha sällskap borde väl vara sunt förnuft för hästmänniskor.
Tänk bara hur många som håller en ensam hund..., och tycker att det är helt OK.
Kan inte annat än hålla med, men tyvärr är det inte självklart för många att flockdjur behöver artfränder. Tänk bara hur många som håller en ensam hund..., och tycker att det är helt OK. Det visar att det behövs föreskrifter.
Hästen ska inte vara själv, behövs ingen lag bara sunt förnuft
Att hästar går ensamma pga skaderisk vid tex lek är dock löjligt! Att hästar leker är ju en del av deras liv.
När jag såg det här så kom jag att tänka på en sak om hur folk resonerar om hästar son går i flock. Det är så att jag nu i ett stall har hört folk resonera om att det vägrar ge sina hästar lunchfodring nu på vintern p.g.a skdarisken när hästarna ser maten, att de då blir uppspelta osv.
Själv tycker jag att det här är helt sjukt, hästarna måste ju få vara hästar och vi som människor har som ansvar att göra det så naturligt som möjligt för dom, och inte bara bekvämt för oss genom att ställa in dom i en box 23 timmar om dygnet och linda in dom i bomull. Det funkar liksom inte så.
Tycker inte att det ska behöva vara en lag, folk ska fatta att hästen inte ska gå själv.
Hästar är ju ett flockdjur, så man ska aldrig låta dom stå själva i hagen, bara under träning osv..