Nervig när det blåser

Sv: Nervig när det blåser

jag kommer inte med sura miner. menar du att hästen är vild såfort det blåser litegrand?? :confused:

isf är inte jag den enda som missuppfattar dig om du läser resten av svaren.....

och att det inte är ett alternativ att inte rida kan jag heller inte förstå. det är kanske 5 dagar i året som det blåser sådär jättemkt... hästar är inte allergiska mot vilodager... :cool:

Jag antar att du inte bor i skåne?
Här blåser det ordentligt betydligt fler dagar än fem om året.
Jag har precis som många andra i tråden inte träffat ngn häst som är okänslig för blåst. Men vad gör man? Jag rider ändå, gränsen går för mig när det knakar i grenarna ovanför så att det finns risk för att träden blåser omkull. Då vänder jag och rider hem igen.

Jag antar att du inte bor i skåne?
Här blåser det ordentligt betydligt fler dagar än fem om året.
Jag har precis som många andra i tråden inte träffat ngn häst som är okänslig för blåst. Men vad gör man? Jag rider ändå, gränsen går för mig när det knakar i grenarna ovanför så att det finns risk för att träden blåser omkull. Då vänder jag och rider hem igen.

Även här (Norduppland) blåser det ordentligt betydligt fler dagar än fem.

Dock har jag ju som sagt aldrig förutom fblstoet haft en häst som är det minste bekymrad av vind. Ens storm. (Min gräns går vid din, när saker flyger runt och/eller det är risk för träd som faller/grenar i huvudet)

nej men det är blåsigt här med. jag rider om det inte är altför mkt vind, men är det så saker blåser omkring är det inte lönt...

Knapplån

Ni som använder huva, har ni bomull i öronen oxså? Eller räcker det med huvan?
Vårt ridhus låter en del när vinden tar i rejält, det skallrar i ena kortsidan där vinden ligger på. Att sätta på radion hjälper tyvärr inte, min häst lyssnar ännu mer efter farorna då....
Försöker hålla mig inne de kvällar det är mörkt och vinden piskar i.
Är det ljust så brukar det funka att rida ut, hon är alltid lite halvstollig ändå. :crazy:
/b

nej men det är blåsigt här med. jag rider om det inte är altför mkt vind, men är det så saker blåser omkring är det inte lönt...

Visst är detta med blåst ngt relativt som alla uppfattar på olika sätt. Men hur ska du ha det, du skrev innan att det inte blåste??

(Om jag hade kunnat se bättre hade jag lagt in en smilie som visar att jag skojar men jag ser inte hur de ser ut, men kunde inte låta bli att svara)
Jag förstår vad du menar.

Samma med min häst. Har inte kommit på någon fiffig lösning, eftersom det verkar vara känslan mer än ljudet som är läskigt. När det blåser till i hennes svans kan hon t ex slänga sig uppåt-framåt i världens fart (hon skulle bli världens bästa sprinter). Men ja, det är väl bara att stå ut med. Reflexerna tränas ju, om inte annat. ;)

jag kommer inte med sura miner. menar du att hästen är vild såfort det blåser litegrand?? :confused:

isf är inte jag den enda som missuppfattar dig om du läser resten av svaren.....

Jag ser inte att nån annan har missuppfattat mej...

och jag har inte sagt att han blir Vild så fort det blåser lite grann...
Som rubriken lyder så blir han nervig när det blåser och för mej är inte det att vara vild.

Menmen...vad som är mkt blåst och var gränsen mellan nervig o vild går är väl en tolkningsfråga...

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
532
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar