I
Ia4
Sv: Ensam hovslagare i ditt stall
Min hovslagare har skott min häst i nio år. Han vill inte ha någon hjälp. Kan jag vara med så är jag gärna med. Men det handlar mest om att sopa efteråt och att ta ut hästen till hagen.
Min hovslagare arbetar dagtid. Det blir ganska dyrt att ta ledigt från jobbet varje gång han kommer.
Det är hästägarens förbannade skyldighet att vara med eller fixa ngn annan som är med när hovslagaren kommer.Fattar inte varfr folk inte orkar stå & hålla sina hästar 1 h, rida går ju bra 1 h/dag:smirk:
Om jag var hovslagare skulle jag inte sko hästen om ingen ansvarig var med i stallet & hade koll på hästen, oavsett hur snäll den än är.
Sedan är jag lite kontrollfreak & vill se & veta vad hovslagaren gör så jag skulle inte kunna sitta inne & dricka kaffe under tiden.
Min hovslagare har skott min häst i nio år. Han vill inte ha någon hjälp. Kan jag vara med så är jag gärna med. Men det handlar mest om att sopa efteråt och att ta ut hästen till hagen.
Min hovslagare arbetar dagtid. Det blir ganska dyrt att ta ledigt från jobbet varje gång han kommer.