Medryttarhäst / Foderhäst

Sv: Medryttarhäst / Foderhäst

har haft många egna hästar och flera på foder vissa på långtidskonrakt och vissa under en kort tid
alla lånehästar har varit genom kontakter tävlar mycket och känner mycket hästfolk,tycker det är jättebra att ta en foderhäst av någon ma känner oftast känner man hästen sedan innan också och vet hur den är att rida och tävla.

Jag satte ut ett par annonser på olika nätsajter och fick massor med svar! Bra dessutom, det fanns många som lät jätteintressanta för mig. Har hittat en liten goding nu som det verkar funka bra med.

Det funkade bättre för mig än att själv svara på annonser. De flesta jag svarade på hörde överhuvudtaget inte av sig.

På många ridskolor kan man ha en ridskolehäst på foder. Sen det bästa jag vet är blocket.se där söker folk efter fodervärdar och medryttare till sina hästar. Vet inte hur det tjänar med att lägga in annons själv. Jag tror mer på att vara framåt och våga fråga och leta som bara den.

Jag har hittat min foderhäst genom min kompis. Jag betalar 1500 i månaden + 900 för skoning varannan månad. Man kan nog få hästar att rida gratis, men man har lite mer makt när man betalar en del av hästen.

jag lade ut en annons och letade samtidigt efter annonser, hitta en som jag var iväg och kollade på men dt var inget intressant alls :D sedan så ringde det en tjej som hade en äldre herre.

var och provred han för 1-2 månader sedan och tjaa det flyter väll på :angel: han är urmysig iallefall

fick medryttarponny på första annonsen jag satte ut. Världens underbaraste lyckades jag hitta också. Sen dess har jag inte satt ut några annonser utan fått genom kontakter (som jag skaffat genom min gamla medryttarponny)

Hej Jag undrar hur ni fann era medryttar och foderhästar?
ger det något att sätta ut en annons eller åkte ni runt och presenterade er på olika stall...

Har nämligen funderat på att sätta ut en annons, letar anonser ang medryttar osv varje dag men finner inget i närheten...har dåligt kontaktnät här eftersom jag inte bott så länge

// Sussie

Annons, oftast. Det funkar utmärkt, när jag själv satt ut annons fick jag 10-15 svar, provred två och bestämde mig sen för den ena. När jag svarade på annons fick jag komma och provrida, och sen började jag. Inga problem.

En medryttarhäst fick jag via min mans jobbarkompis som kände ägaren, en råkade jag på när jag var ute och red med en annan medryttarhäst, och två blev jag tillfrågad om att rida i stallet där jag red.

Jag fann min medryttarhäst genom blocket.se,men när jag växte ur honom, så fortsatte jag rida ett halvblod i samma stall:) kolla in sidor som medryttare.nu osv. Lycka till! :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 683
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 700
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: The Beast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama