S
spindel_17
Sv: nedtryckning av ridskoleelever
ja det är mkt sånt här i hästvärlden.
men folk tänker inta dom har ju oxå vatt ridskoleelever så dom borde ju veta hur dom ska bete sig.
jag blir bara så förbannad på sånthär.
och svaret på frågan det är ingen större skillnad på privat och ridskoeryttare alla måste lära sig det finns ingen som kan nåt när man föds.
visst dom som har egen häst kanske har hunnit lära sig mer eftersom dom har tagit på sig ansvaret för en häst,o det är stort.
men det finns många privatryttare som inte kan ett smack.
jag tror på alla människor så lycka till och stå på dig!!!!
vi har suttit och kollat lite på olika trådar här på buke. och är jäkligt förbannade på hur folk kritiserar oss ridskoleryttare.
Det är väl egentligen ingen större skillnad på privata och ridskoleryttare? Alla har ju varit ridskoleryttare någon gång (hoppas vi)? Och visst, vissa ridskoleryttare är hårda och stumma i handen, MEN, den största delen som rider helt tokigt är privatryttare, som tycker de är för bra för att rida för en instruktör! Att då beskriva massa tävlingar där det är massa hemska ungar som drar och sliter i hästarna ÄR ATT TRYCKA NER OSS SOM FAKTISKT KAN RIDA!
Och då är vi också medvetna om att det är många ridlärare som "tillåter" att man sitter och bankar på hästarna! Men då är det väl ändå inte helt ryttarens fel? Om den personen har fått lära sig att det är okej att banka lite hårdare om inte hästen springer.
Vad vi egentligen menade är att ni inte ska trycka ner ALLA ridskoleungar för att några gör fel, för det finns faktiskt vi som kan, och vi blir sårade och ledsna när ni pratar om alla dessa jobbiga ponnyungar. titta er omkring på nästa tävling ni är på. visst finns det de som kan? annars tycker jag att ni borde byta ridklubb. om den inte kan lära barnen rida ordentligt!!
Tillsist; Ta hänsyn till andra personer.. Släng inte ur er vad som helst utan att veta vad ni pratar om! Detta är inte menat som kritik mot någon/några speciella. Man vet själv om man borde ta åt sig.
De var våra åsikter, tack för att du tog dig tid och läste
ja det är mkt sånt här i hästvärlden.
men folk tänker inta dom har ju oxå vatt ridskoleelever så dom borde ju veta hur dom ska bete sig.
jag blir bara så förbannad på sånthär.
och svaret på frågan det är ingen större skillnad på privat och ridskoeryttare alla måste lära sig det finns ingen som kan nåt när man föds.
visst dom som har egen häst kanske har hunnit lära sig mer eftersom dom har tagit på sig ansvaret för en häst,o det är stort.
men det finns många privatryttare som inte kan ett smack.
jag tror på alla människor så lycka till och stå på dig!!!!