Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning nu börjar problemen tära lite väl mycket på mig, och jag vet inte längre vad jag ska hitta på med min häst. Hästen är ett 5årigt...
2
Svar
24
· Visningar
2 293
Senast: gazira
·
R
Träning Som jag fattat det är NH-träning mer ett samlingsnamn. Sen finns det ju olika olika ideologier och tekniker,eller hur man ska uttrycka...
Svar
11
· Visningar
2 008
Senast: Cornelia
·
E
Träning Idag har jag haft en jobbig dag i stallet med min häst. Han är 7 år, fullblod, valack. Kan berätta lite bakgrund först. Köpte honom...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: rosita
·
Träning Skulle verkligen behöva tips om hur man tränar upp rätt handkänsla vid ridningen! Jag har en tendens att få hästarna att gå emot handen...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 190
Senast: Tinuri
·
K
Träning jag är medryttare på en hingst, jag har ifråga satt ledar skapet lite genom att jag vill att han ska stanna när jag gör det - inte gå...
2
Svar
22
· Visningar
1 911
Senast: Krulidut
·
M
Träning Är det någon som vet om det finns ett engelsk - svenskt lexikon för översättning av hästterminologi? Mycket tacksam för svar. Mia
Svar
1
· Visningar
3 739
Senast: Melynda
·
P
Träning Jag blir galen snart:mad::cry:Det är ju näst intill omöjligt att kunna rida alla dagar ju..... Oftst kommer vi hem(har stallet hemma)...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 347
Senast: Linn_H
·
R
Träning Har precis fått hem en oinriden sexåring, eller nu är han inte oinriden iofs. har ridit ca 10ggr ggr och det går fantastiskt bra. men...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Polly_Mulle
·
Träning Rider ett vbl på snart 20 år.. pigg som attans och lätt stresad när man rider ut. När man ska galoppera spänner han hela kroppen och...
Svar
5
· Visningar
1 123
Senast: Polly_Mulle
·
A
  • Låst
Träning Hej, jag ville bara höra vad ni gör för övningar mm, när ni omskolar era hästar? Skriv gärna och tala om, skriv gärna hur ditt schema...
Svar
7
· Visningar
1 261
Senast: IngelaH
·
S
Träning Är så förtvivlad på min ena häst!! Hon är så himla stressad!! Hon var sån redan när hon kom hit o var rädd tom för sitt eget hö! Hon...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 517
Senast: Welsh
·
  • Låst
Träning Hej! (flytta tråden om den ligger fel, vad vet jag?!) Tänkte bara be om lite kort på era ridtravare Bild på min kommer senare;)
Svar
1
· Visningar
703
·
Träning Hej, Jag är usel på att sitta ner i trav och behöver hjälp från alla Bukare! Har ni några tips på övningar jag kan göra för att bli...
2
Svar
26
· Visningar
3 683
Senast: Whiplashr
·
Träning Kan vissa hästar ha sämre mörkerseende än andra? Jag och min syster var ute och red våra hästar i kväll. Jag upplever att min häst...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: M-oaa
·
  • Låst
Träning Ja då var jag nyfiken igen:D Är ju så att jag och min "farbror" stått och trampat på samma ställe länge nu och äntligen har jag...
Svar
2
· Visningar
838
·
J
Träning Hej! Ni som inte har tillgång till ridhus, vart rider ni på vintern? Jag hör att man inte ska rida på hårt underlag, ändå gör alla det...
Svar
6
· Visningar
1 335
Senast: Centaur
·
V
Träning än en gång har jag varit ute och jagat tre rymmare :devil::devil: tack och lov så håller dom sig i närheten av hagen jag har...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: vickis-pajala
·
G
  • Låst
Träning Hur ska man veta hur mkt man kan sätta ut sin häst för på annons egentligen? Har ingen vidare koll... :(
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Kardinal
·
N
Träning Jag hade tänkt söka som skötare till en halvblodsvalack (född -91) och är inte speciellt hemma på denhär rasen så jag undrar hur rasens...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: ansk
·
M
  • Låst
Träning Skulle vara roligt med en tråd där folk kan ge varandra tips om träning av varmblod.. Det ja skulle vilja ha lite träningstips till...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama