Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Hej! Jag har tilldelats ett sto som har många idéer om hur saker ska gå till, vad jag upptäckt är att hon är expert på att kasta av...
2
Svar
21
· Visningar
1 817
Senast: Zab
·
Z
Träning Hej. Alltså nu är det såhär, några av er har säkert läst tråden om hästen jag har som kastar av allt och alla. Nu har jag fått...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: offsan
·
H
Träning Att låta hästen vila under en sammanhängande period sägs ju vara väldigt bra eftersom att hästen kan läka eventuella skador. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 134
Senast: bigganl
·
Träning Jag tog hem ett 2-årigt varmblodssto i söndags, och visst jag förstår ju att hon är nervös, hon är ju på ett nytt ställe. men hon är...
Svar
16
· Visningar
1 789
Senast: nickedocka
·
J
Träning Vad gör ni med era hästar efter ett svettigt ridpass? Svampar ni av dem, spolar av? Iså fall, hur gör ni efterår med tanke på att det...
2
Svar
38
· Visningar
3 841
Senast: bigganl
·
Träning Behöver lite tips och råd från alla kloka.... om hur hästar i flock beter sig och hur jag kan hjälpa... Hoppas tråden hamnade rätt...
2
Svar
20
· Visningar
2 507
Senast: Iris71
·
Träning Min 20åriga syster är inne på att köpa en D-ponny på 16år, som är tävlad LB/LB. Hon skall då tävla med henne bland ridhästar. Blir ju...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: TinyWiny
·
Q
Träning Hej! Skrev för ett tag sedan att jag hade skaffat ny häst, som både drog iväg i galoppen och stegrade sig när man red ut (fullt frisk...
Svar
6
· Visningar
930
Senast: Queen_Of_Valhalla
·
F
Träning jo, nu undrar jag, varför "klappar" man en häst? visst, det betyder bra från vår synvinkel (människor), men i hästens synvinkel kan det...
2
Svar
29
· Visningar
2 270
Senast: Ella_99
·
C
Träning Vet inte om jag lägger tråden rätt. Jag såg i en medryttarannons för ett tag sen att man måste vara stadig i sadeln för man får inte...
2
Svar
39
· Visningar
2 715
Senast: Tarantino
·
Träning Min häst har fått jobba ganska ordentligt under hösten (i somras reds han inte alls) och har gjort rejäla framsteg. Han har hoppat en...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: mik
·
Träning Hej! Detta är inte aktuellt förrän om åtminstonde några år för mig trooor jag, om det ens blir det, men vill gärna veta lite kort...
Svar
16
· Visningar
1 156
Senast: CK
·
Träning dum fråga kanske.:angel:..varför har vissa hästar halsring när dom står i spilta??min favorithäst på ridskolan när jag red hade...
Svar
16
· Visningar
1 947
Senast: Svanhild
·
Träning Var på en PNH demonstration i lördags. Och gissa om jag kom hem med en massa insperation :bump: Så nu tänkte jag insperera er andra...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 815
Senast: skuggi
·
Träning Har efter nästan 30 år med bl a allergiska barn tagit tag i ridningen igen sedan cirka ett halvår tillbaka. (Inser nu att jag väl...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: acj
·
Träning Det är precis vad han heter nu. Sen han kom till stallet har han varit utbrytarkungen nummer 1 och nu är både jag och stallägarna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 445
Senast: Juzzzen
·
B
Träning hej jag undrar lite om benskydd vad ska jag ha för skydd till mitt varmblod. han går och "sparkar" på sig själv när man rider. jag ska...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: spindel_17
·
Träning Ska upp till klinik på onsdag för den äckliga bärrnadsrötan (blir ju aldrig av med den!!!:eek::mad:) med en 7 månaders kille och hans...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: misen
·
T
Ridning Jag funderar på att ge mig in i en ny värld som för mig just nu känns som en hel vetenskap. Har de senast 5 åren endast ridit...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: Spider84
·
Träning Ja hur lägger ni upp ridning och utbildning av era 4-åringar? Hur långt har de kommit? Tävlade? Mål inför nästa år? Jag fick hem...
Svar
6
· Visningar
1 372
Senast: Filippa99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka