Gammal valack med vuxen hingst?

Sv: Gammal valack med vuxen hingst?

Hur fungerar det och var hittar men det?

Som jag har förstått det dämpar det hormonerna och verkar ibland funka både på ston och vallackar, jag funderade på det till min relativt nykastrerade 5 åriga hingst som hade betäckt ston som hingst, han ville ju gärna fortsätta klättra även som valack, men innan jag hann få tag i det kom han på att kulorna rykt:o och slutade klättra.
Sök på trådar här för att hitta var det finns och hur det funkar, ska tydligen inte vara så svårt att hitta och pröva kan du ju alltid göra.
 
Sv: Gammal valack med vuxen hingst?

Det skall jag absolut göra! Tack för tipset :)

(vore så skönt om gamlingen kunde få gå kvar här hemma och leka med hingstföl och umgås med sitt bästissto...)
 
Sv: Gammal valack med vuxen hingst?

Jag har min 19 åriga valack tillsammans med 7 årig frieser hingst. Inga problem alls.

Du får prova dig fram
 
Sv: Gammal valack med vuxen hingst?

Det skall jag absolut göra! Tack för tipset :)

(vore så skönt om gamlingen kunde få gå kvar här hemma och leka med hingstföl och umgås med sitt bästissto...)

Då håller jag tummarna för att det funknar, rapportera gärna!
För bästa effekt har jag hört att man även ska ge det till de ston som är lite väl slampiga:o

Ang vallackar så är jag såååå glad över min gamla skrutt som nu är pensionerad men är en fantastisk lek och fosterrfarbror .På 2 dagar förvandlade han min 10 månaders galna hingstunge till en beskedlig liten bebis igen.
Min farbror är dessutom, trots att han är riktigt hingstig på alla sätt, antingen för mycket gentleman (eller bara för lat) för att klättra på stona hur villiga de än är, däremot vaktar han dem när de brunstar från de andra närgångna hästarna.
 
Sv: Gammal valack med vuxen hingst?

I vårt stall var det ett sto som fick snedtändning och tok sparkade på en annan häst. Hon kan inte gå ihop med någon av de andra hästarna, medan min aldelens färskkastrerade lilla kille går bra ihop med alla hästar han stött på hittills.
Hingstbeteedet finns kvar, men han är en mycket trevlig individ.

Tror faktiskt inte att hingstar är värre än ston, det handlar om individer som jag ser det.
 
Sv: Gammal valack med vuxen hingst?

Kan du inte prova att ge valacken munkpeppar då det brukar kunna funka ;), dom slutar oftast att betäcka och blir lugnare av det.
Iallafall ett sätt att prova på då slipper du problemet att han betäcker och kan gå kvar med stoet:bump:
 
Sv: Gammal valack med vuxen hingst?

Såg inte att ni redan skrev om munkpeppar.. :o så går det när man inte har tid att läsa hela tråden:rofl:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 715
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 720
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Fick tyvärr avliva min ridhäst och kvar blev min 6-åriga shettisvalack. Jag har precis hämtat hem en shettishingst som snart blir 3 år...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 022
Senast: Egonson_
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 106
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp