Jeeezzzus!!!

Sv: Jeeezzzus!!!

Jo jag har ridit med en sån grj och jag kan säga att den var inte direkt bekväm och den skavde lite på armana men när man satt "rätt" så slutade den att trycka i ryggen. Och det går typ inte att ramla av med den, för man tappar den jättelätt. det e bara att sära lite på armarna :)

Hahaha!

Jag testade gummisnöret på min häst, för skojs skull.. Jo, jag tackar jag, snacka om att det gick fort på väg hem, hon hajade inte alls vad matte ville med det där gummigrejset, bara la sej i handen och sprang (hon brukar gå att stoppa med lätt hand). Nej tack, säjer jag bara, inte flera resor av den typen.

/ Lavinia

:rofl::rofl::rofl::bump::bump::bump:

Jo jag har ridit med en sån grj och jag kan säga att den var inte direkt bekväm och den skavde lite på armana men när man satt "rätt" så slutade den att trycka i ryggen. Och det går typ inte att ramla av med den, för man tappar den jättelätt. det e bara att sära lite på armarna :)

Kul med någon som testat! :)

Den kanske inte är så farlig som den ser ut då...:D

gött att nån faktist har testat... jaja då kasnke den inte är så farlig som den ser ut.... kanske nått att föredra framför spö då? eftersom den verkar vara bekvämare och dessutom ge mer korrekt sits?

Jag fick för länge sedan ett spö bakom min rygg och armarna skulle vara bakom spöt bara för att lära mig att sitta och rida rätt, ungifär samma princip:smirk:

Jag har tagit en täckgjord och spänt fast överarmarna (inte bara virat runt kroppen, utan med ett kryss bak på ryggen) så man öppnar upp bröstet och sitter rakare. Fungerade bra :idea:

Jag med!

Det där med att sitta rätt löste sig av sig själv när jag fick en sadel som passade min smala rumpa!

aj... kan nog som andra säger gör rätt ont om man åker av.... och risken blir väl större om man sitter så "låst".... däremot har jag hört att ett ridspö bakom ryggen sakll kunna funka liknande... och det är ju lite mer flexibelt...:p

tycker ridspö är hemskt nog :angel: tycker man blir stel och låst i axlarna!!

Man måste ju bli otäckt stum av den. Jag tycker det ser ut som ett utmärkt sätt att lära av sig att rida med eftergifter... :crazy:

Man måste ju bli otäckt stum av den. Jag tycker det ser ut som ett utmärkt sätt att lära av sig att rida med eftergifter... :crazy:

Du menar att rida utan eftergifter?

Även om man ska ha en korrekt dressyrsits så måste man väl kunna vara flexibel i arm och hand och kunna följa med lite grann framåt ibland?

Stumt blir det nog! Precis som du säger:crazy:

:eek::eek::eek::eek:
Är det meningen att man ska ha den där saken när man rider!!!
Ser ju livsfarligt ut!!
Tänk om hästen bockar eller något annat läskigt!!:crazy:

vi fick faktiskt prova att rida med en sån på, tro det eller ej, vår hoppträning.(då var det inte när vi väl börjat hoppa, utan när vi fortfarande höll på med markarbete/cavalettiserier). De funkar otroligt bra om man som jag, som hoppryttare som inte tränat dressyr på ett tag, faktiskt börjat slarva med sitsen, tyvärr. Man får en riktig aha-upplevelse över sån stor skillnad det bli av att räta upp sig i sadeln. Detta är något som egentligen är självklart för många av oss ryttare, men ändå är det fler som slarvar med det än vad många kanske vill erkänna :angel:
Nackdelen är väl som några tidigare har nämnt, att man blir låst i armbågsleden och inte alltid kan ge den eftergift som man vill, men de är ju inte till för att rida med jämt. Efter ett tag får man ju plocka bort den och "börja rida på riktigt", men som sagt, otroligt bra om man vill få en aha-upplevelse! :idea:

fast självklart borde det finnas bättre, betydligt säkrare sätt att träna upp en bra sits på än att låsa fast sig. man kanske kunde prova den utan häst, inte vet jag ;)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ibland går det himla fort för mig att normalisera och finna mig i situationer… Snart tre veckor sedan mitt vatten blev dåligt så fick...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Albatross
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tidigare i mitt liv när jag har sökt hjälp hos sjukvården för mina ”medicinskt svårförklarliga symptom” och inte fått hjälp utan mest...
Svar
0
· Visningar
480
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Blev visst inte att jag skrev något om ridningen förra veckan, så det får bli två veckors rapportering på en gång… Jag har tappat...
Svar
0
· Visningar
291
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama