Starkare bett tillfälligt?

Sv: Starkare bett tillfälligt?

Inte jag heller.... om hästen skenar, hjälper d ju inte att vara mjuk i handen?...

Om hästen SKENAR så kan du ha taggtråd i munnen på den, det hjälper ändå inte, en skenande häst har stängt av allt utom flyktinstinkten.

En häst som sticker är olydig, inte hård i munnen. Hård i munnen blir hästen för att den försvarar sig mot en hård hand...

Sv: Starkare bett tillfälligt?

Jag har betslat upp och rider på kandarstång.Jag har provat tredelat,hackamore,kombibett och han hade ett pessoa när jag köpte honom.
Hästen är en stark,"fått göra som jag vill" fjording som gärna biter tag i bettet och vill göra som han själv tycker och iom att jag just nu har en bruten arm så funkar inget annat.När armen är läkt ska jag prova med ponnyhack eftersom jag tror att han inte trivs med bett alls och protesterar genom att bita tag , stången är det enda han slappnar av med (ja,tänderna är kollade).

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
412
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 193
Senast: cewe
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 552
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka