Hur fungerar er ridning på höst och vinter?

Sv: Hur fungerar er ridning på höst och vinter?

Jag rider ut ändå, trots att det är mörkt :p I norrbotten klemar vi inte med hästarna :devil:

På vintern är det dock lite roligare/bättre att rida ut under vintern, då det är massa snö så det blir mycket ljusare :)

haha det skulle ju aldrig gå här uppe!! Men jag tycker pannlampa är den bästa lösningen..

Jag har turen att jobba en hel del kvällar så jag hinner oftast rida under dagen då det är ljust. men problemet är dock ridbanan som ofta blir för blöt under hösten.
då ridbanan inte går att använda stoppar jag in hästen i transporten och åker till ridhuset ett par gånger i veckan.
de övriga dagarna rider jag ut i skogen, klättarar el dressyrar på en torr äng om det finns.
då det blir hårt i backen ute fortsätter jag med klättring och gör mycket skritt jobb ute då jag inte åker iväg till ridhus.. men det blir mycket åkande!

Jag låter inte min häst vila mycket på sommaren. Då är det ju så mysigt att rida. Däremot den här tiden på året så blir det viloperiod. Fram till snön kommer. Då blir det ju ljusare. Jag tror att man inte ska pressa sig så mycket när det inte är roligt då är det risk att man tappar intresset helt. Det gör ingenting om hästen får vila i perioder då och då när man har mycket att göra eller det är mörkt och tråkigt.
Jag har köpt en boglampa som är jättebra också.

Skönt att höra att det finns de som inte rider varje dag...man får ju lite dåligt samvete.
Vi har som sagt varit ut på promenader med pannlampa nu och det verkar gå bra.
Skönt också att märka att en stor del har förståelse för att man har barn med och att hästarna är ganska nya för oss ännu.Man vill ju inte att det ska hända nån olycka till.
Det är förresten mysigt att bara gå med hästarna och ha en dotter i taget med sig.Man hinner prata om allt möjligt och man hinner framförallt lyssna vad de har att berätta.:) Det kan ni som själva är mammor säkert hålla med om:bow:

okej, det är ganska så svårt.

jag är uppvuxen att inte ha någon bana eller ridhus på min gård, så jag måste alltid transprotera, så jag rider i skogen. spelar ingen roll om det är mörkt, regnar elelr snöar, eftersom jag har tävlingshästar måste dom röra sig nästan varje dag. Jag är så van och det e mina pållar också, så de går ganka så bra.

Men släppa ut mina barn om jag hade det, skulle jag aldrig göra,

Jag rider typ alla dagar året runt. Jag älskar hösten, sep-okt, innan man ställt om till vintertid. Inte så varmt och svettigt (och man slipper alla äckel flugor och andra flygfän) som på sommaren och ljust länge. Men nu i november känns det lite trögt att rida. Men det är bara på med pannlampa och regnjackan så går det med.

Travaren ska tränas oavsett väder/mörker och den andra behöver röra sig flera ggr i veckan, så för mig är det bara ut i mörkret, vad ska man göra liksom. Visst är det inte så kul att hålla på och rida/köra i mörkret men det finns reflexer och pannlampa. Så får man ta tillvara på de dagar man är ledig att vara ute i ljuset. Nu finns det ridhus på gården men jag tycker det är så himla tråkigt att vara där.. så det blir bara ibland om det är riktigt skitväder.

*KL*
Jag rider mest i paddocken när det är mörkt..Eller bara kanske man ska säga..Dels så är jag mörkrädd, red ut när jag var mindre oavsett om det var mörkt eller inte, men aldrig nu..
Och så tkr jag väl inte att det är superskojj att rida ut, och eftersom jag inte rider min häst (4-åring) så många dagar/vecka så kmr jag lägga uteritterna på helgerna sen tänkte jag..Och så blir det väl mkt att åka till klubben o rida inne på veckorna :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 881
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV