Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Någon får flytta detta inlägg om det inte passar in. Alla har vi våra egna ''metoder'' när det gäller hästar. Hur skulle ni gjort...
2
Svar
31
· Visningar
2 953
Senast: Paxido
·
Träning Idag tappade jag helt fattningen med min häst :cry: Bakgrund: sadeltvång 19 årig isis som spenderat massor av tid med att göra sig...
2
Svar
22
· Visningar
2 291
S
Träning Rider en travare som kan galoppskänkel, verkar som han tycker det är skitskoj...problemet är att han blir jätte stark slänger upp...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: ujent96
·
Träning När jag rider har min häst fått för sig att gå och skaka på huvudet i tid och otid. Han liksom ruskar i sidled. Detta händer oftast...
2
Svar
22
· Visningar
2 352
Senast: Enra
·
Träning jag kan väl inte vara enda med en jobbig häst här, hoppas jag i alla fall. vilka är era problem, och hur har ni löst dem? 1. jobbig...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 571
Senast: Sputnick
·
J
Träning Vet inte riktigt om det är i rätt forum, men jag försöker här iaf. Jag har snackat med en del personer som är kunniga i ridning som har...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
19 410
Senast: liinaa
·
M
Träning Om man gör en halv klippning på hästen, anser ni att man måste täcka den då?? Jag har en nordis med TJOCK päls, måste klippa honom...
Svar
18
· Visningar
1 314
Senast: jezzscar
·
H
Träning Hur gör ni om ni rider en häst som inte blivit riden ordentligt på flera år och inte vet hur mycket hästen "kan". (för säkerhets skull...
Svar
9
· Visningar
1 297
Senast: Dorinda
·
P
Träning Sliter det mycket på hästens rygg att rida barbacka?
Svar
15
· Visningar
1 513
Senast: Ganesco
·
T
Träning hejhej!!:) Jag har en ganska ny häst som är väldigt speciell! har haft hur många ägare som helst och där emellan varit ordentligt...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Luna10
·
S
Träning Jag har en ny häst med mycket nerv. När man sitter på henne är det som att sitta på en kombinerad katapulllt/stålfjäder. Jag tänkte att...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: Sparf
·
T
Träning Mitt sto är nu åtta år, av okänd anledning(ev en omkullridning i unga år) har hon fått snett kors och därmed sned i musklaturen. Har...
2
Svar
37
· Visningar
2 281
Senast: Tomaten
·
I
Träning HejHej! Det finns en häst jag älskar, men hon är jättesur i spiltan och sparkas och bits massor. Hon sparkar alla som går in och sånt...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: ILoveRuzzi
·
Träning Min häst har börjat med ett rätt irriterande beteende, vet inte hur man får bukt med det. Tips och ideer mottages tacksamt! Ett...
2
Svar
25
· Visningar
3 428
Senast: TwiggyM
·
M
Träning Min unghäst sparkar i väggen när hon åker trailer. Hon ger sig aldrig utan står och slår och slår under resan. Hon är inte nervös eller...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: Marina P
·
Träning har en foder ponny som är ganska hård i munnen! när jag rider ut så blir han jätte pigg och då drar han ner huvudet och länger han...
2
Svar
25
· Visningar
4 339
Senast: pookie
·
W
Träning Jag har en fölhingst på 2½ månad och när man leder honom så stegra han sig HELA tiden för han tycker det är kul.. Hur skall jag göra för...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 806
Senast: Nafayette
·
Å
Träning Hej! Jag vill få tips på hur man självständighetstränar sin häst. Jag har en fjording på foder som inte är van att man rider ut på...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Draumsyn
·
E
Träning Jag ska försöka ta mig an en 6-årig nordsvensk valack som bara blivit sutten på. jag har lång erfarenhet av ridning men inte av...
Svar
1
· Visningar
1 120
Senast: Svanhild
·
J
Träning Eftersom min förra tråd blev raderad får jag väl göra en ny, denna gång testar jag i 'hästhantering'. Vilka slags täcken behöver man...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V