Världens sämsta ridtillfälle *snyft*

Sv: Världens sämsta ridtillfälle *snyft*

När du känner att detta är ingen bra dag så kan du väl sluta tidigare? Ingen idé att driva honom då.

Tack för alla trevliga inlägg. Ska väl berätta att vi hade en jättetrevlig uteritt i söndags, solen sken o vi hade sällskap ut så lite busridning o liten skogstur.
mån vila
ikväll red medryttaren o det gick bra.

bra idé att mest rida ut!

utrustningen är kollad av kiropraktor

När du känner att detta är ingen bra dag så kan du väl sluta tidigare? Ingen idé att driva honom då.

Ja jag fick faktiskt rådet av kiropraktorn att skita i ridningen när han är en surdeg så det händer att vi avstår ridningen o kör från marken ibland, men det brukar jag bestämma innan jag sitter upp. Väl på ryggen finns det en envishet o en vilja att han inte ska få "vinna" på sitt beteende. Man kanske ska utmana sin egen envishet o strunta i det resonemanget? Det känns som en svår balansgång bara; när kämpa, när ge upp? Oftast enklast att veta det i backspegeln, tyvärr.

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 261
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
413
Senast: cassiopeja
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: LuckyMe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Samma häst, samma övning – men ändå så annorlunda! Hade köpt på mig en markarbeteslektion till, och blev förvånad och glad när jag såg...
Svar
0
· Visningar
319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar