Rida med gips?

Sv: Rida med gips?

Tävla med gips? Ojdå, det ligger nog utanför mina begränsningar ;)

Jag tävlade LB hoppning med gipsad arm, gick bra det med. Skönt att bära vattenhinkar med gipsad arm, man slipper bära med musklerna, kan hänga på gipset. Men så gick gipset sönder lite i förtid också... Konstigt, klent gips.... :D

Bröt mitt ben rakt av nere vid vristen, skulle vara gipas 5 veckor. Efter fyra dagar var jag på hästryggen igen, dock bara på min ponny. Det gick urbra, vi var på träningsläger, hoppade terrängbana, och ja gud vet allt med det gipset, behöver jag säga att gipset var rejält misshandlat sen:angel::D

Jag vet att en av mina kompisar red med en handledsfraktur, men det borde ju vara lite annorlunda med foten... Kanske barbacka?

Jo barbacka lär det bli, får inte in det här paketet i en stigbygel :p

Lancet: låter bra! Min häst är så lugn å snäll, så henne litar jag på iaf :) Men jag väntar nog några dagar, just nu har jag så ont att jag funderar på vem som ska straffas:devil:

KL.
Visst går det att rida med gips, men hör med din läkare först hur mkt du får belasta frakturen. Har själv ridit med gips efter en fotledsfraktur, hade underben och fot gipsad med plastgips. Fick belasta till smärtgränsen och det gick hur bra som helst, hade en yllesocka över gipset för att inte frysa om tårna, red i sadel med en bred stigbygel.På kontrollen efter 4 veckor var det inte mycket kvar av gipset på benet.Läkaren såg mycket förvånad ut när jag kommenterade den dåliga hållbarheten på gipset!

Eh jag får inte belasta alls, kanske han nämde ja:angel: Någonting om en knäckemacka mellan golvet och gipset som absolut inte fick gå sönder. Men om jag rider är det ju en himla massa luft mellan gipset och marken :idea:.

Nej jag har nog insett mina begränsningar, det lär inte bli någon ridning för min del...

haha du fr het enkelt rida utan stigbgel på det benet xD

hah och om läkaren klagar kan du ju försvara dig emd :d

Nädå. Det var bara armen jag hade gipsad. Eller rättare sagt armbågen. Jag har ju en till arm att hålla tyglarna med. Och så var det bara dressyr och på min egen häst som jag känner väldigt väl och som dessutom är ganska snäll. Bara för att få skryta lite så kan jag säga att vi vann på 70 % någonting. :p Unghästen som jag har nu skulle jag inte försöka tävla med gips. Kanske prova att jogga honom lite. Men inte mer än så.

TS hur har det gått? Hur mår du efter operationen?

Jodå operationen gick bra, fast jag har inte mått så bra efteråt. Jag reagerade väldigt mycket på ett par starka smärtstillande jag fick, så jag har mest legat och spytt :p Tog mig iallafall ut till stallet igår, men att mocka på ett ben var ingen hit...

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 098
Senast: Sassy
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 414
Senast: Roxy
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 222
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar