Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning Jag var hos en kompis i helgen och hängde med till stallet, filmade lite när hon red sin f.d. travare som nu ska bli dressyrhäst. Hennes...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: IngelaH
·
S
Träning hur ska jag komma längre ner i sadeln,min häst springer fort alltid
Svar
8
· Visningar
1 240
·
C
  • Låst
Träning Mitt varmblod travar oftast med bakbenen när vi galopperar därför håller vi på att tränar hennes galopp. När jag rider för min tränare...
Svar
4
· Visningar
884
·
G
Träning Hejsan Vi har en d-ponny hemma som har börjat kasta sig inne i transporten. Hon är en mycket lugn dam förövrigt, går snällt in i...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: TinyWiny
·
F
Träning Hej min häst har börjat att studdsa i samma spår med bakbena å byter fram hela tiden även på rakt spår , han har gjort så i periodeer...
Svar
7
· Visningar
2 511
Senast: Balibusen
·
K
  • Låst
Träning Hejsan! Jag har 2 hästar och hittar inte riktigt bra bett till dem. Ena hästen e en arab på 21 år, han gillar att "skena" på ängar :P...
Svar
5
· Visningar
988
·
S
  • Låst
Träning hej är det okej att träna dressyr på skarpare bett som ex kandar,jaktkandar pessoa osv. under tiden när man lär hästen att tex samla sig
2
Svar
37
· Visningar
2 691
·
E
  • Låst
Träning Skulle hackamore funka på en het häst som just nu går på Rakt gummi pelhambett? Är det någon som har någon erfarenhet av det?
Svar
5
· Visningar
868
·
Träning vad blir det för skillnad om man rider med ett rakt tränsbett, jämfört med om man rider med ett tredelat? om man nu tänker lite krasst...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: melvin
·
Ridning Jag köpte mig, för snart ett år sen, en läder-kapson. Nu tänkte jag höra med er. Tyvärr har jag ingen bild att visa upp men jag hoppas...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 949
·
M
Träning Hej skriver under anonymt nick, eftersom jag skäms över mej själv... Kan man lära sej rida igen? Jag red ok för 11-12 år sen...
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: maldon
·
S
Träning tips till het häst min häst är väldigt het. hon stimmar upp sig och det är svårt att få henne gå lungt för när honn blir het blir jg...
2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Messy
·
Träning Ja, vad gör man med en häst som inte längre vill gå in i transporten? Jag har ägt min häst i 5 och ett halvt år. Innan jag fick...
Svar
17
· Visningar
1 546
Senast: LillaVita
·
K
Träning Hejsan! Jag har en d-ponny, arab, som är 21 år och hur fräsch och pigg som helst. Han är inte så stressad eller vad man ska säga för att...
Svar
11
· Visningar
1 089
Senast: lady_mike
·
P
Träning Jag har haft lite problem innan med att min häst har bråttom å slår med huvudet. Jag kämpade på ihärdigt dag för dag å det blev bättre...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: plommomgurkan
·
S
Ridning Jag är väldigt nyfiken på de sättet att arbeta med hästen. Från marken dvs! Är det någon här som har erfarenheter? Lite tips och tricks! :)
4 5 6
Svar
112
· Visningar
12 352
Senast: cristobal
·
L
Träning .. Suckar. Var precis ute med nya foderhästen och red, som kom i fredags. Har ridit henne innan och detta problem fanns då också...
Svar
19
· Visningar
1 445
Senast: Lantlolla
·
T
Träning När det känns som man prövat på allt . Ja, just så känns det nu. Jag har en åttaårig halvblodsvalack e: Calino-Castle Keep...
2
Svar
23
· Visningar
2 651
Senast: Theaboll
·
E
Träning Vi ska ta ryttarmärke II nu på ridskolan :banana: Skoj :D Dock så fattar jag inte det riktigt, är det ett märke för dressyr och ett för...
Svar
8
· Visningar
2 601
Senast: Whiplashr
·
Träning Mina shettisar går för första året på lösdrift, de mår nog bäst ute med tanke på lurvpälsen de får varje vinter o står sen o svettas...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Iris71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka