Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning ja...min unghäst på 18 år har en grej för sig som jag inte gillar!! idag när jag bara skrittade ut så går det jättebra bortåt, men så...
Svar
19
· Visningar
2 734
Senast: loveemma
·
B
Träning jag har haft en häst som stack nydligen, men tyvärr såld nu p g a olycksrisken..:( iaf har jag en ny häst nu, som var väl pigg ibland...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Domino_s
·
Träning Har läst en del inlägg i andra ämnen där det framkommer att många verkar tycka att man inte ska göra i ordning hästen i boxen då detta...
2
Svar
28
· Visningar
3 739
Senast: MorvanMorr
·
K
Träning Har en C-ponny som jag har lånat hem nu i vinter, en 5-årig korsningsvallack, jättesöt :D Han är jättesnäll när man rider och så och...
Svar
10
· Visningar
1 156
Senast: kladdkakor
·
T
Träning Har tidigare skrivit om min unghingst, att han var väldigt dominant och under sommaren på hingstbetet blev han inte lugnare av utan...
Svar
10
· Visningar
2 771
Senast: tashinajess
·
Träning De finns säkert 3511 tusen trådar om de här redan, men jag gör som alla andra och startar en egen tråd .. :angel::smirk: Ja, hur gör...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Tagliabue
·
Träning Märkte då jag longerade dotterns häst idag att hon rollade vid travfattningar i vänster varv. Betyder detta att hon är svagare i...
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: cristobal
·
K
  • Låst
Träning Hejsan! Jag är ca 1,75 cm lång och har ett fullblod på 1,48. Jag rider honom ungefär 3 dagar i veckan och min lillasyster 2 dagar. Jag...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: IngelaH
·
Träning efter nästan 3 månader håller vi fortfarande på att testa vem som är ledaren av oss. men hur skall jag göra för att faktist bevisa...
Svar
13
· Visningar
1 651
S
Träning Var på tävling idag och lämnade hästen i transporten 20-30 min när vi hade ridit klar. Hon är jättesnäll att lasta och det har inte...
Svar
2
· Visningar
869
Träning En häst som får sadel tvång, hur går man till väga då? Varför får dom det? Jag vet inte om den hästen har det, men hon börja bocka &...
Svar
8
· Visningar
1 471
Senast: Sombre
·
R
Ridning Hej allihop! Var på kurs igår för instruktör i AR och i pass nummer 2 ville h*n att jag skulle rida honom då för att se vad vi kunde...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 742
Senast: ramada
·
M
Träning Har för mig att jag sett en sådan tråd förr, men kunde ej hitta på den så ja skriver en ny och hoppas på svar. Jag tycker de är så...
Svar
19
· Visningar
1 399
Senast: Jochanda
·
Träning Måste erkänna att jag lät en tjej bli medryttare som inte riktigt klarade av det. Hästen började ta över mer o mer, han bockade till...
2
Svar
26
· Visningar
3 250
Senast: Carroo
·
Träning Min nya foderhäst och jag kommer suuuperbra överrens. Bara det att han inte gillar att stå stilla. Jag tränar mkt halter för att få...
Svar
8
· Visningar
1 099
B
Träning Hej =) jag har två b-ponnier en är 3år och en är 2år ena är 120 och andra ungefär samma hum mycket mer kommer dom att växa?
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: bootzie
·
I
Träning Jag har ridit i ca 7 år och jag är INTE nybörjare! Men ibland när jag ska fatta galopp så spinger hästen bara. Är det jag som är för...
Svar
18
· Visningar
9 221
Senast: Ambra
·
Z
Träning Ok.. detta kan bli en ganska flummig tråd..men vi provar.. All hästhantering handlar ju i grund och botten om att hästen ska förstå vad...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 811
Senast: Zab
·
Träning När jag travar med unghästen liksom "klonkar" det från skorna. Tror hon kliver på fram med bakhovarna :crazy: Har boots för att...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Taefill
·
E
Ridning * testar här också eftersom jag inte ännu fått napp på körnings-forumet. Är inte kunnig inom AR men min fascination ligger mer åt det...
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama