Häst som lägger sig ner vid rädsla.

Sv: Häst som lägger sig ner vid rädsla.

Fördelen är just att han inte får panik och blir okontáktbar. Han bråkar inte eller kastar sig utan fryser till eller viker åt sidan och darrar i hela kroppen. Talar jag bara om att det är ok så lyssnar han. Men det går inte att låta bli att undra vad han har varit med om. Han är ju imorterad för flera år sen och vad som hänt honom innan är därför omöjligt att få reda på.
Synen är inte kollad vad jag vet, men om han ser dåligt borde han reagera likadant i hagen eller i box och det gör han inte.

Sv: Häst som lägger sig ner vid rädsla.

har inte mött detta.., inte ens hört talas om det förut... men tycker det är ett mycket iontressant ämne, och mycket av det ni säger låter mycket vettigt! (riktat till alla....) :)

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 539
Senast: Hedinn
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 087
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 701
Senast: Freazer
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Boxvila efter ledinjektion
  • Reklamera häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar