Anabola till självförtroendet tack!

Sv: Anabola till självförtroendet tack!

Ja då skulle vi rida idag men det blev inget av med det. Det var rodeovarning med STORA bokstäver så jag mindes kiropraktorns ord om att det är bättre att backa ur om han har en dålig dag, dumt att riskera liv o lem o stressa sönder hästen. Krävde dock att han skulle stå still när foten var i stigbygeln o när han gjorde det avslutade vi med morot o beröm. Ska försöka hitta nån som kan vara mentalt stöd imorgon o prova igen. Har ni synpunkter får ni gärna dela med er!

Med hjälp av godismutande man så gick det ju jättebra! Kan inte någon alltid vara här med en näve pellets:rofl:

Oj, du verkar vara värsta problemhästmagneten!!! *skratt*du kanske har en livsutmanande sida, typ kunde lika gärna börjat arbeta som testare av fallskärmsprototyper? *skratt* förlåt men det låter lite så:angel:Skönt att du lever, det ger ju lite hopp i tillvaron:)

Ja jag kankse borde göra det, skulle förmodligen inte bry mig om at det va farligt, bara anta att det löser sig nog innan jag kommit ner!! nejvars, jobbar man med hästar stöter man på alla typer och får tyvärr inte välja bort de dumma.

Jag har full respekt för din rädsla! Jag höll på med en unghäst ett tag, men slutade sen eftersom jag inte hade förtroende för hästen för 5 öre. Jag trodde att allt som skulle kunna hända, skulle hända just idag och gärna samtidigt. Saker som hästen gjorde förra veckan, skulle hon absolut göra idag med, även om hon var jättelättlärd och lyhörd. Det blev bara värre och värre och jag ville inte ta tag i saken till 100 % eftersom hästen inte var min och man skall inte handskas med andras djur om man är så rädd som jag blev.

Nu verkar det ju som om du inte är rädd i alla andra lägen, utan spöket har satt sig just vid upphoppet, så jag tror att du kommer att skratta åt saken om ett litet tag. Jag håller tummarna för att det ordnar sig inom kort.

Kickthecat:Hej, ja jag förstår att man träffar massa hästar om man arbetar med det, trodde att alla hade varit dina:D

Reebok: Ja gudskelov är jag inte rädd jämt! Då hade det nog inte gått... Red faktiskt idag! Första gången sen han kom ut på bete förra torsdagen så det har gått en vecka sen förra ridtillfället. Förberedde oss i tisdags med markträning, igår halv uppsittning efter markträning, hade kompis med en näve pellets/korn/morot i handen. Gick bra men kom inte hela vägen ner i sadeln... Kändes som att vi kunde sluta medan vi låg på plus, det tog trots allt en stund att få honom att stå still. Det verkade som att jag hade igen det idag för då stod han still direkt efter markträningsrutinen. :):)

Kul, hade med mig en annan hjälp idag. Vi satte upp tillfälliga stolpar också så att vi kunde rida slalom. Han var jätteduktig både att ta dem genom att böja o att flytta sidleds!

Men trots lugna skrittpass är vi alltid lite svettiga båda två, undrar om han blir lika nervös som jag? *skratt*

*uppdatering*

Vill bara tacka er som peppade mig i den här tråden. Nånstans i somras gick magknipen över o vi har fortsatt med morötter o dyl vid uppsittning. Idag red jag barbacka för första gången sen urminnes tider! Kan jag tacka min otroligt kompetenta medryttare för:bow::bow::bow: I tisdags ålade hon upp o gav en morot, satt ner o upp på andra sidan o gav en morot o sen satt hon ju där... Med ett stadigt tag i manen sa bad hon om skritt, han sprang lite i början men eftersom han hade långa tyglar hade han inget att kämpa mot så sen skrittade han runt.
Och idag provade jag det o det gick JÄTTEBRA!!!:bump::bump::bump:

HURRA!!!

För ett tag sedan så hade jag också en sådan där dum klump i magen :devil: men så började jag rida för en tränare som fick mig att slappna av. Plötsligt var allt mycket, mycket roligare med ridningen och för varje träning som vi har så går det mycket, mycket bättre. Så för min del så tycker jag det är toppen att rida för någon som får en att känna sig lugn för då blir sammarbetet med hästen så mycket bättre också. :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Man får lov att skratta. Det gör jag egentligen. Det här är riktigt löjligt egentligen! Jag skäms! Jag tappade taget om hörlurarna på...
Svar
15
· Visningar
2 211
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Kort bakgrund: jag mår psykiskt dåligt. Jag har i ett antal månader varit i kontakt med vc. Jag har fått medicin -- just nu bara...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama