Hur dum får man vara?

Sv: Hur dum får man vara?

Jo.. den gjorde väl det... men om den bara blev rädd borde den väl fly, inte slåss? Den var ju inte fast direkt.. Tycker att den hästen verkar lite väl agressiv, jag.

MEEEN man kommer ju inte undan med att människan hade ett helt idiotiskt beteende för den delen. Fanns ju ingen anledning att hålla på och inget hästvett heller för den delen.

Jo.. den gjorde väl det... men om den bara blev rädd borde den väl fly, inte slåss? Den var ju inte fast direkt.. Tycker att den hästen verkar lite väl agressiv, jag.

Men om en puma klöst hästen på baken, så är väl en logisk reaktion:
1. Sparka skiten ur puman, så att det tar ett tag innnan den kvicknar i, så hästen får lite försprång.
2. Springa.

Hästen reagerade helt normalt.

Men om en puma klöst hästen på baken, så är väl en logisk reaktion:
1. Sparka skiten ur puman, så att det tar ett tag innnan den kvicknar i, så hästen får lite försprång.
2. Springa.

Hästen reagerade helt normalt.

Tycker jag också! Undrar vad killen hade tänkt han skulle göra med hästen??

Världen är verkligen full av puckon.. :(

Hästen är ju inte ett dugg agressiv, han hälsar ju välkomnande på killen först och fortsätter lugnt beta. Reagerar inte heller särskilt mycket när killen smeker pinnen på honom men däremot blir han rädd när han springer upp bakom.
Hästen reagerar fullt normalt, först ett försvars-slag och sedan springa.

Den gör väl det.. tycker den är lite lättskrämd eller nåt, det där slaget kom för snabbt.. menmen. Som jag sa redan innan, man beter sig ju inte så med hästar i vilket fall..

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka