Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har en 2,5 åring som är ca 165 cm gjorde "tattarmått" på henne och får det till att hon kommer att bli ca 173 cm.
Exakt hur mäter du då? Har nämligen hört massor av sätt men får inte till det alls. Provade att mäta med snöre från kota till armbåge och sen vänder på snöret och mäter armbåge och uppåt. Har jag fått det helt om bakfoten eller kan man göra så??
tror inte det stämmer då min häst skulle bli 167 i så fall, och det är en renrasig arab!!!! jag hoppas verkligen att hon inte blir så stor... över 155 tror jag hon blir, är 151 fram och 153 bak så...a... men 167 tror jag inte på..
på min vuxna valack stämde det ganska bra iaf
Ok, skulle väl va häftigt med en så stor arab
Jag har läst detta i en unghästbok. Gjort det på min vuxna häst (hbl) och det stämde.
Ok, skulle väl va häftigt med en så stor arab
Jag har läst detta i en unghästbok. Gjort det på min vuxna häst (hbl) och det stämde.
Min lilla tjej är oxå 165 just nu (född i slutet av juni), får det oxå till att hon blir ca 173 som vuxen...
Vad är det för stam på din?
Jag har två 05: or. Båda halvblod. Den ena har jag fött upp själv, han är 1,57 med god vilja.... Han har inte vuxit så mycket på höjden i sommar men däremot så har han grovnat jättemycket. Han har också lagt på sig, har varit tunn ända sen föl så jag hoppas på att han sätter igång å växa snart!
Den andre har jag bara haft i ca 2månader. Han är ca 1,67. Hoppas att han inte växer mer... Men han var väldigt tunn när jag fick honom och han börjar lägga på sig nu så risken finns väl att han sätter igång att växa.
Min lilla kille är 50% fullblod, har hört att dom ofta är lite sena och växer längre. Lite motsägelsefullt eftersom rena fullblod är tidiga i utvecklingen Är det någon som har erfarehet av hur 50/50 halvblod/fullblod växer?