Sv: Endast ridhus och ridbana??
Jag tror absolut på att variera sin ridning!
För mig vill jag ha både och - en paddock, äng eller liknande för att kunna rida dressyr, behöver inte vara långa pass men så att man jobbar igenom sin häst. Hoppar jättegärna ibland med, men var utan riktig hoppbana länge och det var tråkigt, men såg det som ett sätt att minska belastningen på pållens ben +har bara bomlös sadel just nu, men han älskar & hoppa så gör det gärna ibland!!
Dressyren och markarbetet är ju en förutsättning för att ha hästen mjuk och bra musklad och hållbar, men alla härliga ridturer i skogen förstår jag inte att vissa inte gillar! Är ju en upplevelse för både häst & ryttare!! Det är när man tränar för distans som det kan kännas lite långt ibland
Är ju slitsamt med att rida på samma underlag runt runt varje dag med.
Longerar inte heller, tömkörning bättre och en tur med vagnen är perfekt variation!
Att ha tillgång till ridhus på vintern är perfekt, men skule inte rida där dagligen ändå men kanske två-tre gånger i veckan.
Är härligt att rida ut i naturen, men har jag ridit ut mycket brukar jag vilja ta ett dressyrpass för att inte rida för ensidigt (inte alltid pållen jobbar i rätt form ute & blir gärna samma galopp)