Det mest vidriga jag läst.....

Sv: Det mest vidriga jag läst.....

att slakta ett djur på det sättet har man INGA känslor, INGA ! Då klarar man nog av at göra det mesta, och bode sitta bakom lås & bom

Absolut, i en jordkällare :devil:och sen slänga bort nykeln

Det enda som skiljer denna slakt från svenskt slakt är att vi svenskar använder bultpistol men sedan är proceduren den samma.
Föder själv upp lamm hemma på gården till husbehov så att vi är 100% säkra på att djuret har mått bra och inte fått i sig en massa "kolijox"...ekologiskt alltså. MEN nu ska ni få höra...hemslakt är olagligt så vi MÅSTE stressa iväg vår krakar till ett jäkla slakthus.
Hela vitsen med välmående ostressade djur faller vid första steget in i transporten...suck! En sak till jag blir ursinnig på folk som inte tål att titta på en slakt (kvittar djurslag) och sen kan smaska i sig en entrecote på lördagskvällen med god aptit...det har varit en DJUR det med...droppen är väl att kasta bort halva biten i sopen för att man inte orkar äta upp djuret som har dött för din goda aptit skull. Visst känns det lite extra i maggrop när det är en häst som hänger upp och ned...men en ko är lika myckat djur det med. Jag övergår snart till grönsaksvärlden...nu ska jag dämpa min frustration men en saftig morot. Ps tyckar INTE att "Mexico slakt" är okej och hjälper gärna till att utrota den...filmen var vidrig!

Håller med ig till 100 %.

Själv är jag tyvärr ingen vegetarian men ibland önskar jag att jag var det. Hade inte haft det minsta emot att äta kött från djur som hade haft ett bra liv och fått dö på ett icke stressigt vis såsom hemslakt. Tyvärr är det väl svårt att reglera hemslakt för det hade givetvis funnits oseriösa människor som inte hade slaktat på ett humant sätt.

Amerikanarna är faktiskt mycket skyldiga till att deras hästar skickas till Mexico för att slaktas. De höll ju på att demonstrera för att hästar inte skulle ätas och att man skulle stänga hästslakterierna. Nu fick de som de ville och hästarna måste åka ända till Mexico för att slaktas.

vilket visar på hur långt de tänker när de vill förbjuda slakt... se till att den blir djurvänlig ist!

Det måste ju vara mer praktiskt att bulta o snitta än att hålla på o hugga på det där viset? om inte annat förstör man väl filéerna:crazy:

/Migo
som enbart äter lokalslaktat "lyckligt" kött.

Fy fan!!!
J****a onödigt sätt att slakta på!!!!!!!! Måste ju finnas andra sätt som e så mycket lättare tom.... Inga känslor när man gör på det sättet mot djur!!

Skulle man inte kunna tipsa tex. aftonbladet / expressen ? Eller anmäla på ngt sätt? Det där måste ju klassas som GROVT djurplågeri, även i mexico? :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka