***Måste bara få skriva av mig***

Sv: ***Måste bara få skriva av mig***

verkligen super fin häst!! duktig ryttare också, ser verkligen ut som de fick bra kontakt!! har hon ridit henne innan?

kan ju tillägga att min häst också är lite släkt :angel:

jättefina kort, är det du som är fotograf? :)

verkligen super fin häst!! duktig ryttare också, ser verkligen ut som de fick bra kontakt!! har hon ridit henne innan?

kan ju tillägga att min häst också är lite släkt :angel:

jättefina kort, är det du som är fotograf? :)

tack så mycket :)
På lördagen var första gången hon ens träffade Kickan :D

vad heter din häst??

tack så mycket, jo, jag är fotografen :bump: :bow:

Villken stjärna!!

Jösses villka underbara bilder!! Det är så himla kul att se häst och ryttare fungera så bra ihop och framför allt visar dina bilder att travare oxå kan :bow:!! Jag skaffade mitt första varmblods sto för drygt 10 år sedan och jag har varit fast sedan dess, tyvärr så finns hon inte kvar längre men på fredag kommer min nya "lillkille" hem :love:!! Han är en 2 årig vallack e. King Lavec. Han funkade inte vid inkörning men verkar för övrigt vara helt underbar!! Ser fram emot en vinter med mycket pyssel och skolning!!
Har du fler varmblod eller är det bara Kickan? Skulle va kul att få lite kontakt med andra människor som oxå gillar varmblod som ridhästar för som sagt, travare KAN oxå!!:D

Sv: Villken stjärna!!

Jösses villka underbara bilder!!
Tack så mycket :bow:

Har du fler varmblod eller är det bara Kickan? Skulle va kul att få lite kontakt med andra människor som oxå gillar varmblod som ridhästar för som sagt, travare KAN oxå!!:D

Vi har bara Kickan som är av varmblodig travare, men vi har även en f d galoppör, Hammond, som är en 10årig fullblods arab (bifogar lite bilder)

15433615.jpg

15433810.jpg

15433924.jpg

fast jag har nästan bara hållt på med travare.
Lärde mig rida på en kallblods travare vid namn Silur
Sen red jag i ca 1 år på dom två varmbloden sommerlas och miranda r.s.
I det långa ledet hr jag även ridit travarna:
Mayo - vbl
Min romantik- vbl
maradonna - kallblod
öpåla - kallblod
lindsängs prins - kallblod
pålstinta - kallblod
mini - kallblod
sarper - kallblod

plus några till ^^

så jag har mest hållt på med travare och jag ÄLSKAR DEM!! :love:
du får gärna lägga ut lite bilder på din travare :bow:

Superfina bilder! Blir så avis eftersom min travare mest står skadad. :(

tack så mycket :)
På lördagen var första gången hon ens träffade Kickan :D

vad heter din häst??

tack så mycket, jo, jag är fotografen :bump: :bow:

wow, de ser ju ut att vara gjorda för varandra..:D

Chebon heter han :)

*hugger knapp*

Snygg häst! Den har samma pappa som en häst i mitt stall. Han är väldigt lik din häst, faktiskt. Ser jäättehärlig ut i formen! Jättemjuk och bra! Keep up the good work :)

Jag är oxå frälst i vbl travare, har en 7-åring själv. Du har väl inte missat Ridtravarföreningen? :)

Fuxkillen var jätte-jättefin också!

Härligt att höra din historia om Kickan, en riktig solskenshistoria!!! Bra jobat!

Bilder kommer senare!!

Fullblodet är ju jätte fint!!! :love: Tycker den här tråden är så himla bra, för det första är det skit kul att komma i kontakt med er andra varmblods älskare :bow: och för det andra om dina fina bilder kan få åtminstone en människa att fundera över varför dom har fördommar om varmbloden som ridhästar har du gjort oss alla en stor tjänst!!
Får dock intrycket att varmbloden är mer brett accepterade nu än vad dom var för 10 år sedan när jag skaffade mitt första!!
Längtar ihjäl mig tills på Fredag när min nya lillkille kommer hem, Ceasar heter han och e. King Lavec!! Har tyvärr inga bilder på honom nu men jag ska försöka få upp några under helgen!!
Måste erkänna att för tillfället är han mer fulsöt än snygg dock :D, han är väldigt överbyggd i bak men förhoppningsvis växer han i sej själv över vintern!!
Har varit inne och kollat på ridtravar föreningens hemsida och ska defenetivt bli medlem så fort vi börjar komma igång med ridningen!!
Oj, vad långt det blev den här gången!! Nåväl, keep up the good work och håll den här tråden gående!! Vi hörs snart igen!! :bump:

Sv: Bilder kommer senare!!

Fullblodet är ju jätte fint!!! :love: Tycker den här tråden är så himla bra, för det första är det skit kul att komma i kontakt med er andra varmblods älskare :bow: och för det andra om dina fina bilder kan få åtminstone en människa att fundera över varför dom har fördommar om varmbloden som ridhästar har du gjort oss alla en stor tjänst!!

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Det såg mkt trevligt ut, de såg ut att trivas ihop. :)

*Tillägg*

Jättetrevlig ridhästmodell med!

mjuk i skritten efter knappt 10 minuter
15432849.jpg

inlägg =)

Läste en bok i helgen som bla visade på form o falsk form. Hästen ska böja strax bakom huvudet o i inte mitt på halsen.

Jag tycker att den här bilden illustrerar en bra form o är som tagen ur bokens "rätt-foto"!

Islandshästen, vägen till framgång med hästen som partner av Magnus Skularson-metoden, heter boken.

Fin form tror jag dock kan apliceras över raserna;)

Jättefin häst :) Ryttaren lutar sig inåt lite på några av bilderna, övriga kommentarer låter jag vara amatör som jag är :D Det ser mjukt och harmoniskt ut.

Ja jag håller med om att det var ett jättefint sampspel mellan häst och ryttare. Såg jättefin och mjuk ut, ngt jag strävar efter sj här hemma. Vill också berömma bilderna. Vad har du för kamera? :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 887
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund som jag haft i lite drygt ett år nu. Har skrivit om honom förut. Han var 1.5 när han kom till mig. Hade haft...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama