Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Läste för ett tag sen att förvänd öppna på volt ska vara enklare för hästen att utföra.. Tänkte om det finns något liknande man kan...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 240
Senast: tuaphua
·
M
Träning Hej på er! Nu undrar jag en sak här... det är så att vi ska trasportera en häst ca 100mil enkel väg och undrar då om det är så stor...
Svar
6
· Visningar
1 134
Senast: neywaz
·
Ridning Vilka är alla dessa AR-ryttare, som piafferar i tid och otid på hästar som inte är färdiga för uppgiften? När man läser i alla AR-...
2
Svar
32
· Visningar
2 922
Senast: Polly_Mulle
·
O
Träning Vill ha tips hur ni går tillväga för att få (ung)hästar att gå i form och bygga ryggmuskler?
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: rosita
·
D
Ridning Japp, så har jag och Dennis "jobbat" på långa tyglar för första gången:banana: Garanterat såg det definitivt inte ut som det skulle...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Dennis
·
S
Träning Jag har ett ministo, 4år. när jag köpte henne för några veckor sedan verkade hon vara hur go och snäll som helst.:d Hon skulle bara...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Dennis
·
L
Träning Funderr vilken ordning man ska lära in olika saker vid inridning. hur tidigt ska man börja med sidförande hjälper. hur noga ska man...
Svar
9
· Visningar
1 293
  • Låst
Träning Hur ser ni på det? Ska hästen kunna gå rakt på volt före man börjar med böjning och ställning? Man har ju alltid fått lära sej att det...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: IngelaH
·
M
Träning Tja, detta är helt klart en rätt meningslös tråd men jag måste dela med mig av en häftig känsla jag fick på ridlektionen i onsdags. Jag...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: mumlan81
·
K
Träning Min man fick ett 15 årigt halvblods sto pga plats brist.. Och då vi har egen gård men alla tränings möjligheter frågade dom om vi inte...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: karlslund
·
F
Träning Lägger tråden här och hoppas den får vara kvar, det är de här sortens folk jag vill ha råd av så...... Stallet kommer snart att vara...
Svar
16
· Visningar
1 335
Senast: Domino_s
·
G
Träning Jag funderar på att ev. låna en liten A-ponny. Har pratat med en som ev. vill låna ut en 72cm hög hingst. Det jag vill höra med er är...
Svar
10
· Visningar
1 509
Senast: Katleen
·
J
Träning Som sagt, jag är skötare på en underbar häst som i sitt tidigare liv troligvis har blivit misshandlad då hon är oerhört rädd för...
2
Svar
21
· Visningar
2 011
Senast: Lewina
·
Träning Jag har en ettåring som jag för några dagar sedan släppte ihop med två 2-åringar. 2-åringarna har vuxit upp tillsammans och håller ihop...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Donnorna
·
T
Träning Hej, jag är medryttare på en 16-årig och väldigt pigg travare. Han rids nästan bara i skogen och på lugna uteritter, min kompis (som...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: ansk
·
Träning Jag ska eventuellt köpa en häst... Jag vet att det är henne jag vill ha och ingen annan.. vad bör jag tänka på? Jag vet ung. vilket pris...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: BIGmamma
·
Z
Träning Hur ska man transpotera ett FÖL? ska det stå bunden i transporten, ska man ta ut mellan väggen? Vi ska åka rätt så långt med fölet...
Svar
17
· Visningar
1 587
Senast: Prins Jordy
·
E
Träning Hur viktigt tycker ni det är att hästen kommer farm till en i hagen? Min häst kan vara lite sådär. Ibland kan hon gnägga som en galning...
Svar
13
· Visningar
1 023
Senast: Lazio
·
Träning Jag blev så irriterad på mig själv på lektionen igår. Kändes inte som att jag fick flyt i knappt någonting. Förra tordagen kändes det...
Svar
18
· Visningar
1 476
Senast: Ranger
·
Träning Jag rider ett sexårigt fullblodssto, som för ca tre veckor sen behandlades på HBGs djursjukhus för låsningar i ryggen. När vi åkte hem...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama