sätta igång avelsto!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: sätta igång avelsto!

Förslagsvis klättra mkt för att få ihop bakdelen (det är ju ingen liten klump som pressas ut där bak...). Ett tips jag fick då jag skulle sätta igång kallblodstravarstoet, men hon var å andra sidan riden fram till drygt sista månaden... Så det låter rimligt att börja med skritturer som du ökar i längd allt eftersom... :)

vi får försöka hålla den här tråden i liv och peppa varann tycker jag :D Jag vet att mitt avelssto har det i sig, bara vet det...men det är mycket jobb..*

ja det tycker jag också! :D :bow:

då kan ju jag rapportera att jag idag satt på henne! longerade henne några varv med sadeln på först, se hängde jag lite och hon brydde sig ingenting, så jag satt upp. först ville hon inte gå, hon kanske inte kom ihåg riktigt, men när hon väl började gå så öste jag beröm över henne :D så vi gick ett varv sen hoppade jag av och vi gick hem till stallet igen. så imorgon får hon vila:D

haha okej, då förstår jag :D
vad fin hon var! hullet ser inte farligare ut än att du kan sitta på henne ett par dagar i veckan! :D

såhär ser mitt sto (en travare) ut för tillfället:

DSC00044.jpg

DSC00015.jpg

*puttar även för lite mer råd*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 684
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Nevermind
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 853
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar