Ehm, problem med bromsen...

Sv: Ehm, problem med bromsen...

Mohahaha! Nu har jag introducerat ett tvådelat pelhambett! :devil:

Red ut på det i söndags, hon lyckades nästan kicka av mig, var inte beredd på att hon skulle bli så låg fram.

Idag provade jag det på gräsplanen, red först ut en kort sväng som uppvärmning, hon bockade då också, men jag var beredd och i bättre balans.

Sen skulle vi rida på planen, och hon tänkte som vanligt att fan va trist, jag drar hem och drog iväg! Döm om hennes förvåning när jag fick stopp på henne efter några meter! :eek:

Sen jobbade vi med att svänga för ytterhjälperna, vilket hon fattade snabbt när jag verkligen koncentrerade mig på bara det och på att vara konsekvent med att kräva att hon gjorde det. När hon började åla iväg hemåt och gå emot ytterskänkeln saktade jag ner/gjorde halt och såg till att hon flyttade undan för skänkeln hon gått emot. Massor med beröm när hon gjorde det, och massor med beröm när hon bjöd rakt framåt på bettet utan att bita sig fast eller åla eller tränga utåt/inåt. Några meter i taget bara, men bättre än inget!

Jag vill dressyra henne på tränsbett, men just nu behöver hon nog lära sig att inte springa hem när det blir jobbigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka