Pris på medryttarhäst.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Pris på medryttarhäst.

Jag har en medryttare som rider två dagar i veckan med vad hon vill, hon får även låna hästen o åka på kurser. Har tillgång till volt o ridvägar. Hon betalar 600kr i månaden. Tror hon tjänar rätt bra för hon har aldrig höjt på ögonbrynen över det. Hon tränar AR o min häst lyssnar bra på henne så hon är nöjd att hon kan använda honom att öva på det hon gör på sina AR lektioner samt tror jag kunna rida ut.

Vad som är rimligt får nog främst din plånbok avgöra o vad du tycker att du får för pengarna.

Men ett grundutbildat halvblod skulle inte vara nåt hinder, eller??? Även om det även i det fallet skulle bli att du skulle utbilda den? Nu var det inte det jag menade i mitt inlägg...och personligen (upprepning igen) så tar jag inte betalt av medryttare...tvärtom, jag betalar.

De kostnader jag menar som många här hänvisar till är stallhyra, skor, mat o.s.v. De kostnader är precis lika för alla raser oavsett utbildningsnivå.

Jomen om du skaffar en häst så ska du ju ha råd att ha den, annars ska du skaffa en delägare.

Ha någon som pröjsar samma summa som ägaren men bara är medryttare är löjligt i mina ögon. Om jag får bestämma över hästen o stå som delägare, fine, då kan jag betala summan du snackar om!

Jomen om du skaffar en häst så ska du ju ha råd att ha den, annars ska du skaffa en delägare.

Ha någon som pröjsar samma summa som ägaren men bara är medryttare är löjligt i mina ögon. Om jag får bestämma över hästen o stå som delägare, fine, då kan jag betala summan du snackar om!

Du kan inte ha läst mitt inlägg ordentligt:smirk:...Jag skaffar häst för min högst personliga del och har jag inte råd med det skaffar jag inte någon häst.

Jag har heller inte snackat om några summor och jag begär inte några pengar av ev.medryttare, punkt!:cool:

Du kan inte ha läst mitt inlägg ordentligt:smirk:...Jag skaffar häst för min högst personliga del och har jag inte råd med det skaffar jag inte någon häst.

Jag har heller inte snackat om några summor och jag begär inte några pengar av ev.medryttare, punkt!:cool:

Kanon, då är vi överens! ;)

Jag rider en trevlig häst, och det är det enda jag behöver göra också, att rida. Förrutom för- och eftervård förstås. Är där 3-4 gånger i veckan, ibland mer, ibland mindre.

Min medryttar tjej betalar 500 i månaden. Hon rider alltid minst 2 ggr veckan och har en lör-sön i månaden. Hon ska så småningom börja tävla dressyr med pållan och vi står då för halva kostnaden. Vet inte om det är dyrt eller så men hon är nöjd med vårt avtal.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 333
Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 132
Senast: Sesca
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 196
Senast: Ananazen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama