Vad kan man göra?!!

Sv: Vad kan man göra?!!

Har aldrig haft någon häst som väver men har hört folk som hängt upp borstar och dyl. ner från taket på olika ställen i boxen.. sägs ska hindra dom från att väva (antar att dom hänger i vägen för hästen) och dom har något att pyssla med (leker med dem..?)
Vet inte alls om detta funkar eftersom jag aldrig behövt pröva men man vet ju aldrig....

Nej jag har heller ingen aning, men man kan ju alltid testa. Är bara lite rädd för att lägga mig i någon annans häst, de finns ju de som absolut inte tål det..

Ja jag förstår det..:confused:
Men sällskapshäst hade ju varit ett bra alternativ, men det är ju inte ens diskuterbart:mad: Vad ska jag ta mig till, jag och min häst blir ju också påverkade..

Om inte sällskapshäst som ju vore det bäst - så kanske sällskapsdjur.
Förr kunde vissa nervösa hästar ha kaninsällskap i boxen. Eller finns det ngn. snäll äldre hund som kan vara sällskap när Du rider ut ? Eller kan han gå ute i närheten om Du rider i paddock tex. Lugnar han sig om Du fodrar honom före ridningen ??

Visst kostar det pengar för en homeopatisk behandling, men det är det värt med tanke på att hästen mår så dåligt. Jag har fått hjälp att lugna en av mina hästar och även pigga på ett par och blivit av med fång tack vare en tjej och hon tar 400kr. Dessutom finns det ju inga biverkningar utan medicinen hjälper kroppen att balanseras och självläka. kram

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 571
Senast: Liran
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 765
Senast: Jamtland
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 292
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar