Seven Games - bra eller inte....??? (långt)

Sv: Seven Games - bra eller inte....??? (långt)

Men de där lekarna är väl inte till för att ha roligt utan för att "uppfostra" hästen om jag fattat det hela rätt?

ja det där kan man ju ha olika uppfattningar om men jag uppfostrar aldrig en häst :crazy: Jag försöker förtjäna ledarskapet och då väljer hästen att behandla mig med tillit och respekt - OM jag också visar detta tillbaka.

Men det finns massa olika folk av alla dess slag och detta är bara min tanke - men jag tänker inte att hästen ska "lära" sig, det är vi som ska lära oss hur vi kan få ut det bästa ur hästen, få den att vilja vara sammarbetsvillig. Jag anser att det näst intill alltid det är ägaren det är något skumt med, hästarna kan om dom vill, men då måste dom bli förstådda också och det är vårat ansvar att lära oss att förstå dom. Konstiga jag - jag vet :D Men jag klandrar aldrig hästen - aldrig.
Och till TS, LIA gav ett bra tips tycker jag, se det inte som lekar...utan mer som...ja...va ska man säga - steg*

Sv: Seven Games - bra eller inte....??? (långt)

Ni säger så kloka saker och det går upp fler och fler ljus här!:idea:
Tack för det! Jag har nog slutat att se det som "lek" och mer som ett sätt att få vardagen att fungera med hjälp av ömsesidigt förtroende.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Då det inte blev någon valp till mig i den tänka kullen fick jag i stället köpa en 18-månaders-tik från uppfödaren. Hade redan innan...
Svar
12
· Visningar
2 445
Senast: Silver Girl
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 014
Senast: Efwa
·
Hästhantering Har en rätt så stark häst här hemma, som vid tryck av grimma/grimskaft dra iväg åt motsatt håll. Kan ta ett exempel. Reagerar han på...
2
Svar
24
· Visningar
4 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat