Pyssel till häst som har lite att göra!

Sv: Pyssel till häst som har lite att göra!

Är din ponny sådär att han gillar att lyfta upp saker och bära omkring på eller är tycker han bara om att pilla på grejerna?
En liten plasthink är alltid en tacksam leksak (se bara till att det inte finns något han kan göra sig illa på) Min har en "favorithink" som han brukar bära runt på så fort han kommer åt. Mer söndertuggad hink tror jag inte att jag har sett

Han gillar mest bara att pilla i saker, och helst ska det vara saker som matte säger att man inte FÅR pilla i... =) han brukar få gå med mig i ridhuset och samla ihop koner, men när jag ger dem till honom så tycker han dom är skitläskiga, men får han plocka dem själv är det oftast helt ok.
han har fått börja vara ute mer, dessutom har han fått en liten nalle, en borste är upphängd i boxen och en flaska med grus. nu tycker jag inte han verkar lika rastlöst busig som han varit, kanske då lite i kombination med att han får jobba mer både när jag rider och att vi tar en liten "miljötränings-promenad" varje dag. snart börjar han väl vandra bakom mig när jag ska hem och lägga mig oxå... *hihi*
 
Sv: Pyssel till häst som har lite att göra!

jag skulle föreslå en hårdplast boll, med pellets i fyll en sån och han har något att göra ett tag iaf. man kan köpa en sån boll lite var stans och en häst i stallet har en sån och han leker glatt med den helt koncentrerad på uppgiften. när hästen rullar bollen far det ut pellets ibland då :P och hästen behöver inte gå upp i vikt, om man minskar den vanliga fodergivan med så mkt man lägger i bollen ^^
 
Sv: Pyssel till häst som har lite att göra!

Har inte läst hela tråden, men kan han inte få vara ute mera?
 
Sv: Pyssel till häst som har lite att göra!

Jag har ett tips!

Varför inte låta häten vara ute i hagen med hästkompisar oavsett väder!! Det finns ju täcken! Sen kan man ju alltid öka på högivan ute om det är så att man tror att hästen ska frysa! Lek och bus med kompisar är nog bättre än de flesta förslag här.
Är det så att han är rastlös på nätterna när han är inne så får du väl hänga upp flera grimskaft med knutar på så har han att göra ett tag ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp