Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Jag undrar hur högt nu tycker att man ska hoppa med en sexåring. (D-ponny) Jag har haft min ponny i tre månader (fick henne i slutet av...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: whitetrash
·
S
Träning Ville bara berätta att vi 5st tjejer (tanter) trotsa vädret i dag och tog en 5 timmars långritt me paus för fika...hundarna va med..men...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: _MickiZ
·
K
Träning Jo, det är såhär. När jag rider på hästar som jag hört kan bocka/sparka bakut/ resa sej/skena blir jag ofta rädd och orolig, men sedan...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Tinuri
·
Träning Det är så att min ögonsten anses svårhanterad... och jag får väl inse att han kanske är det.. Jag själv har Aldrig några som helst...
2
Svar
35
· Visningar
2 880
Senast: wolken fee
·
I
Träning Ingen aning om den här hamnade rätt nu men jag provar! Jag har för ca 2 månader skaffat min första häst, en varmblods valack vid namn...
Svar
4
· Visningar
935
Träning Har en halvblodsvallack som ska åka till klinink ca 10-15 mil i från där jag bor och ska göra en operation. han är 2,5 och har åkt...
Svar
15
· Visningar
1 422
Senast: trav
·
Ridning Man kan tycka vad man vill om tävling, men om man tittar på dressyrprogrammen så tycker i alla fall jag att de är genomtänkt upplagda...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 381
Senast: bigganl
·
Träning Min häst lyssnar dåligt frammåt om jag inte har sporrar, och det vill jag givetvis inte ha alltid. Han har nästan ingen bjudning alls...
Svar
11
· Visningar
1 496
Senast: Kaki
·
E
Träning Hej! Jag rider en häst nu som är väldigt "framåt". Hon är en travare (ej startad förutom nån enstaka gång) så det kan ju förklara saken...
Svar
15
· Visningar
1 910
F
Ridning Skola munnen-tråden har bivit en jämförelse igen mellan utbildningsstegen inom AR resp klassisk dressyr. (Samt detta tal "konst" och det...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
16 736
Senast: Lord Owen
·
S
Träning Hej! undrar om det finns några som har sina varmblod på lösdrift? berätta gärna hur det går och hur de verkar må. Jag har själv lösdrift...
2
Svar
27
· Visningar
2 951
Senast: joujou
·
C
Träning Nu har jag märkt att i många annonser just nu finns det ett antal ponnyer på 2-3 år som är hoppade sisådär 70 cm och tävlade. En tilll...
Svar
18
· Visningar
1 489
Senast: Hannaaa
·
J
Träning Jag läser boken "centrerad ridning" och jag har kommit in på kapitlet med centrering. Hur mycket jag än försöker tänka på mitt...
2
Svar
20
· Visningar
2 169
Senast: CarenSidney
·
Träning Hur ser ni på det här med att alltid ha med t ex en morot när hästen ska in från hagen? Jag känner några som alltid måste ha med nån...
2
Svar
21
· Visningar
2 046
T
Träning på onsdag ska jag träna med nya medryttarhästen för första gången. jag rider på ridskola men har aldrig varit på någon träning för...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: lizzie
·
H
Träning :)Ska sätta igång min häst nu.. Varit konvalicent hela sommaren. Han e ju ok att leda men jag skulle inte sätta mig på honom. Då skulle...
Svar
16
· Visningar
1 378
Senast: hasselby
·
S
Träning Har nu snubblat över, och köpt, ett trevligt litet sto. Tänkte att det inte skulle ge några bekymmer med ett sto till mina två valacker...
2
Svar
30
· Visningar
8 228
Senast: _moa_
·
Träning Jag har sysslat alldeles för litet med hästar för att veta, ställer därför frågan med anledning av olyckan från en travtävling som...
2
Svar
20
· Visningar
2 258
Senast: Kiickan
·
Y
Träning Så här är läget. Jag har en häst som inte riktigt vill som jag. (4 år kan jag tillägga) Man kan inte rida henne ordentligt i någon...
Svar
17
· Visningar
1 279
Senast: Sombre
·
Träning Var ute och red häromkvällen i skogen och det kom en lös hund springande, en sån där liten skällig typ som sprang rakt emot hästen och...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • "Sitt som ett m**go" - Aftonbladet