Kort vuxen på ridlektion

Sv: Kort vuxen på ridlektion

Jag tror bara att dina ridlärare skulle bli glada! En duktig vuxen som kan rida ponnysarna måstae vara guld värd som elev!:banana:
Sedan är det skillnad på ridskolehästar och privata, jag är 1.58 och min förra häst en krallig herre på 1.67 men han var känslig, arbetsvillig, uppmärksam och hade egen motor så där var längden absolut inte ett problem. Eftersom jag red in honom själv lade jag mig vinn om att bara använda lätta hjälper.
På en sävlig ridskolehäst som är van att gå på kraftiga hjälper hade det inte gått lika lätt.

Sv: Kort vuxen på ridlektion

PÅ min ridskola har vi med ponnier på storhäst lektionerna och det funkar jättebra, själv är jag kort och tycker det é mycke roligare att rida ponnier då man kan rida mer ordentligt och det finns d ponnier som hänger m även när d går m på storhäst lektionerna. Jag har själv egen ponny och ridit min på ridskolan och hon hängde med ganska bra...hon till och med var lite för springig så man fick hålla in henne ganska mycket....

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 292
Senast: Ajda
·
Ridning Jag började fundera på ridskolor och ekonomi och hästmaterial och kom på många frågor som ni gärna får svara på. Var ligger ridskolan...
Svar
0
· Visningar
736
Senast: ridelev
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår red jag min första ridlektion på ridskolan och jag undrar vad jag har gett mig in på. Hästen jag fick var en liten ponny. Han var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 983
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30