Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har ni alltid ögonkontakt med hästen? När ni leder hästen? När ni borstar den? När ni longerar/tömkör? När ni tränar NH löst i...
2
Svar
22
· Visningar
2 265
S
Träning Ibland blir jag bara så trött på min häst. :confused: Ibland undrar jag varför jag har häst.:( Jag vet inte hur jag ska förklara men...
2
Svar
23
· Visningar
2 670
Senast: Rohirrim
·
Ridning Nu har det pratats (skrivits snarare..) i en annan tråd om att "skola munnen". Kan någon förklara vad som menas, och vad vill man...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
12 970
Senast: flashlight
·
Träning Så ser det tyvärr ut för min häst just nu.Kan inte rida alls nu pga diskbråck.Har en medryttare som kan rida tis o tors.Tanken från...
Svar
7
· Visningar
1 033
Senast: Zolimita
·
Träning jag behöver lite hjälp med "min" ponny. Hon är 13år och är väldigt bakskygg. Hon har varit det så länge jag kan minnas.. Man kan knapp...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: angelaL
·
M
Träning Är det något man bör tänka på om man ska släppa ihop en häst (sto) med kor och kalvar?
Svar
15
· Visningar
1 550
Senast: ancan
·
Träning JAg är sugen på att ta med min vovve ut på ridturer. Jag har haft honom med i stallet flera gånger och han har slutat vara rädd för...
Svar
14
· Visningar
3 331
Senast: Smokey
·
T
Träning I det dagliga umgänget med hästen så kommer det upp lite ord i mitt huvud. Nu är jag nyfiken på vad andra har för åsikter och tankar...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: tenesie
·
Träning Lite funderingar såhär mitt i natten... i mååånga trådar kan man läsa om att man ska behandla sin häst "si eller så" eftersom det är så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 391
Senast: tenesie
·
S
Träning Hej Förlåt fel i min tråd, jag är hollandska och har ibland svårt att skriva svenska. Men... Jag har två shettishingstar som är...
Svar
8
· Visningar
1 495
Senast: Sammy
·
Träning Hej! Mitt 6 åriga sto är fruktansvärt reaktions snabb och flykt beteendet slår snabbt in. Hur kan jag minska beteendet? Ni ska få...
2
Svar
24
· Visningar
2 184
Senast: Emmsan
·
S
Träning Hej, har skrivit mkt här de senaste veckorna om Mitt Sto Frida 14 År som kom hem från Sin Fodervärd hon va hos i 1 år o 3 Mån. När hon...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: sussa
·
T
Träning Jag har fått ett problem med min häst som inte har funnits tidigare; han har börjat skrapa med framhoven på ett mycket irriterande sätt...
Svar
9
· Visningar
1 187
Senast: Uddatyp
·
Träning Hur får man bort beeteendet? Min hästransport har inte haft en enda repa, fram tills nu när jag köpte min nuvarande häst... *suck*...
Svar
18
· Visningar
2 464
Senast: trazel
·
V
Träning Hejhej! jag har ramlat av min pigga Dorry (B-Ponny) hur många gånger som helst! :rofl: Men jag har en jätte snäll B-Ponny nu som heter...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Tjalfe
·
Ridning Att söka perfektion men inte se skogen för alla träden... Där hamnar jag ofta...Rent rationellt vet jag ju att det perfekta inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Senast: funkia
·
D
Träning Hej, jag har en häst som jag har på prov. En kallblodstravare på 165 som har varit underbar att rida, men sista tiden (ca 1 månad) har...
2
Svar
22
· Visningar
2 219
Senast: Korven
·
W
Träning Vart hittar jag en Automatisk grindöppnare?? vad kostar dom? Tänkte köpa en sådan för att kunna luncha hästarna när man jobbar och...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Fido
·
J
Träning Jag har ingen erfarenhet av att transportera 2 hästar tillsammans. De 2 går i samma hage men bara sedan augusti. Vilka problem kan...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Jacki
·
Träning Har ni också ridit en lektion då allt klaffade och det var helt perfekt?? :love: Det är väldigt sällan det händer mig faktiskt, men när...
Svar
13
· Visningar
1 282
Senast: walkyria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V