Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hej! har en fråga till er som håller på med inridning av unghästar. Har själv en unghäst som vi har påbörjat inridningen på nu i sommar...
Svar
12
· Visningar
2 093
Senast: Ela
·
B
Träning Mitt kära sto är stencool i stortsätt alla situationer, dock inte vid klippning. Nu när det snart börjar nalkas mot dessa tider, tänkte...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Centaur
·
Ridning (Måste få skriva av mig) Jag har ridit för en jätte duktig tjej som är utbildad AR och CR, på bara ett få tal lektioner, med ganska...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Tana
·
Träning Jag ror snart i land med ett nytt hästköp :D Och självklart ville jag besikta hästen innan köp.. De anlitade deras lokala veterinär...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: asaria
·
T
Träning Hej! Är det någon som lämnar in sitt täcke för lagning resp tvättning till företag för att få hjälp? Vad ligger priserna på? Tar de...
Svar
2
· Visningar
1 079
Senast: Bialitt
·
Z
Träning Hej alla! Min foderhäst har bestämt sig för att inte komma med in från hagen och detta gör mig en smula irriterad! Han har alltid varit...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Bialitt
·
W
Träning Hejsan jag igen med min 3-åring med patella. Skulle ochså behöva lite råd från någon som är duktig på inridning av unghästar. Min är nu...
Svar
4
· Visningar
914
Träning Jag har 2 barnbarn här på sommarlovet. De är 10 o 12 år. Vi föder upp ridponnyer men har inga f n lämpliga för dessa barn att rida på...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 886
Senast: lil-sis
·
P
Träning Jag var ute i helgen med två andra tjejer och körde vagn med våra shettisar. Den ena tjejen hade med sig två hundar, en Grand Danois och...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: Thora
·
Träning Hej allihopa! Det var ett bra tag sedan jag florerade på dessa hästsidor, hänger mest på senior. Men nu måste jag få berätta. Min far...
2
Svar
20
· Visningar
2 820
Senast: Invinciblestables
·
E
Träning Igår var jag för första gången hos en tränare med min häst, jag fick veta att han dominerar mig, flyttar på mig med bogen, inte lyssnar...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 764
Senast: Allimac76
·
G
Träning Har sedan 6månader tillbaka ridit en väldigt dominant nordsvensk kille. Han är 7 år och är både inkörd och inriden som 3åring men på...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: guppyy
·
S
Träning Alltså vad är igentligen en Piss märr? Min Vet sa att Frida kan va en sån. Jag frågade ju naturligtvis, men fick så diffusa svar. I så...
Svar
3
· Visningar
2 150
Senast: neapea
·
I
Träning Jag har inte ridit med spö på flera år, och nu när jag börjat komma igång med min foderhäst, så behöver jag liiite längre arm när det är...
Svar
12
· Visningar
2 584
Senast: independent
·
M
Träning Har några problem med min medryttarhäst som jag gärna tar emot tips på hur man kan jobba bort. Han är en ganska outbildad travare har...
Svar
10
· Visningar
1 434
Senast: Trygg
·
C
Träning Hästen har fått för sig att han inte ska med in, men det är absolut inga problem att fånga honom, han går snällt med cirka 10 meter sen...
Svar
10
· Visningar
1 139
Senast: clarinho
·
H
Träning Ja, precis som rubriken frågar: Hur gör ni? Dvs. på höst och vinter. Har ni börjat med täcken ännu? Har ni täcke överhuvudtaget? Stallat...
Svar
9
· Visningar
2 910
Senast: zerolina
·
Ridning Vad är lämpligast till en ngt okänslig häst? Fast eller ledat nosjärn på ridkapson? Varför? Vad har ni för erfarenhet av semikapsoner...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Borboleta
·
R
Träning Om hästen fryser fast och vägrar gå framåt,vilken metod brukar fungera då? Skall tillägga att han bara gör så om ingen annan häst går...
2
Svar
24
· Visningar
2 914
Senast: Tires
·
Träning Har ju bra en treåring så det är inget som är aktuellt förrän nästa år men man kan ju alltid vara ute i god tid :angel: Just ang...
Svar
19
· Visningar
2 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka