Trött på min häst!!

Sv: Trött på min häst!!

Ja, ungefär så och ändå älskar man dem och kan inte leva utan dessa terrorister. Varför??

:eek: Att du vågar ställa dig den frågan. Jag är rädd att hamna i eget madrasserat rum med tröja med xl armar på. Ungefär som att diskutera vad som finns bakom oändligheten. :D

Ja precis. Tänker man för mkt får mann jäkligt svårt att motivera varför man eg lägger så mkt pengar på dessa galningar. man får helt enkelt lyssna mer på hjärtat än på hjärnan:crazy:.

Det kanske är så att du skulle se dig om efter en annan häst och sälja denna hästen?

Det är inte alltid man passar med en häst som man har köpt. Man fungerar inte med alla hästar, så enkelt är det.

Oj vad jobbigt... :confused: Min ponny kan få "utbrott" ibland, för något år sedan kom dem en gång i månaden; hon blev helt galen bara jag ville ta en annan väg när vi var ute och red och och stegrade sig och skenade hemåt. Jag brukade få hoppa av i farten/stegringen och göra så gott jag kunde för att bara få hem henne. Jag har fortfarande ärr på högerfoten där hon stampade på mig med broddar. Nu för tiden kommer sådana galenskaper bara över henne kanske någon gång per halvår, och då av något verkligt skäl som att någon övningsskjuter eller liknande. Det är ändå jättejobbigt de gångerna det sker, men eftersom hon har förbättrat sig och oftast är snäll så gör det mig inget... Men jag förstår att det känns hopplöst efter 5 år av oförändrat bettende. :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Det här känns som ett så pass litet besvär att det inte går att söka vård för det, men jag funderar ändå på vad det kan vara och om...
Svar
4
· Visningar
370
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 181
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
598
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur