Sv: Vila kort period- kondition-igångsättning
Ja som sagt är jag inne på samma spår, men jag kan inte bevisa att det verkligen är så, utan jag har som du, antagit baserat på det jag ser som logiskt med hänsyn till hur kroppar fungerar under träning - det jag vet vill säga. så vi tänker nog snarlikt där.
Ang. det du och Saigon disskuterat (takten av konditionsnedgången), är jag inte till någon hjälp. Däremot är ju konditionen lättare att bygga upp på en häst som haft mycket bra kondition innan än på en som aldrig varit i toppkondition. Jag vet inte, men det känns som att något som befästs under lång tid (vilket krävs för att få hästen i toppkondition) så borde det vara svårare att ta ifrån den det än från en som inte tränat kondition på samma sätt. Alltså att kondition går ner snabbare på en hobbyhäst än på en fälttävlanshäst.
Ja som sagt är jag inne på samma spår, men jag kan inte bevisa att det verkligen är så, utan jag har som du, antagit baserat på det jag ser som logiskt med hänsyn till hur kroppar fungerar under träning - det jag vet vill säga. så vi tänker nog snarlikt där.