Boxgolv . . .

Sv: Boxgolv . . .

Aha! Då var det skillnad ;)

Till TS: Vi har gummiplatta i vårt stall, funkar jättebra för hästarna att stå på, och om någon häst råkar skrapa upp så mycket spån så att golvet syns är det fortfarande stötdämpande. Självklart ska man spåna lika mycket som med hårt golv men det känns på något sätt tryggare med gummiplatta. Enda problemet är väl att det kan vara svårt att göra rent. Vi rengör ganska ofta så att smutsen inte estar sig fast för hårt.

Så bra! Hörde en tränare säga att det är alldeles för stumt och hårt och att hon aldrig skulle komma på tanken att ha cement/betong..
(själv har hon halvruttet trä :crazy:)

Tack för alla svar! :)

Jag tror trä är farligt just därför att det ruttnar och då kan spikarna börja krypa fram :cool:

Lite OT men vad är egentligen skillnaden mellan cement och betong? :S

Jag tror mest det har att göra med vilken blandning av sten/grus/sand man använder. Tror att betong har grövre korn i sig än vad cement har... Jag är ju ingen byggarbetar så jag är kanske helt ute och cyklar :angel:

Nej du är inte ute och cyklar utan du är på rätt spår fast ändå inte.
Betong är mycket riktigt en blandning. Det är en blandning mellan ballasten och cement. Hur grov stenen i blandning är avgör hur betongen blir. Cement är ett bindmedel som man har i både betong och murbruk. Det som dagligt tal brukar kallas för cement är ofta istället murbruk. Idag tillverkas cemet huvudsakligen av kalksten och lera, men det går att göra på andra sätt också.

har i spanien har alla cement golv....och inga veka lida av det... ;)

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Lars L
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
402
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama