Att sälja eller inte?

Sv: Att sälja eller inte?

:confused:
Om jag köpte häst skulle jag blir jätteglad om förra ägaren brydde sig så mycket om hästen att hon ville fortsätta ha kontakt. Det tyckerjag tyder på att hästen varit älskad och väl omhändertagen innan

Ja, så tycker jag oxå. Fd ägarna till mitt varmblod kommer ibland o hälsar på o gullar, inte för ofta dock utan lagom.:D De osm jag köpte ponnyn av dock var så himla till sig när de sålde honom, skrev i kontraktet att de skulle ha förköpsrätt, men har hittills inte brytt sig om att hälsa på eller ringa en enda gång... Har haft honom i ett år nu..

Jag tycker det låter som en bra idé. Vill man vidare så vill man, då är det bara dumt att stå och ljuga för sig själv och inte göra något åt det.

Och som några andra skrivit, låna ut henne på prov en tid och se hur det fungerar!

Om jag köpte häst skulle jag blir jätteglad om förra ägaren brydde sig så mycket om hästen att hon ville fortsätta ha kontakt. Det tyckerjag tyder på att hästen varit älskad och väl omhändertagen innan

Absolut! Själva har vi tyvärr erfarenhet av det motsatta, dvs så snart vi hade skrivit på kontraktet var det hela historia för säljarna. De svarade inte ens på min 9-åriga dotters handskrivna brev där hon berättade om hur mycket hon älskade sin ponny och skickade med ett foto. Så var det ju också en ponny med vissa problem, så jag förstår att de ville bli av med den kvickt och sedan inte ha med oss att göra mer. Jag tycker absolut att du ska hålla kontakten om du vill, och jag är övertygad om att de nya köparna kommer att uppskatta det.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 021
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama