Sluta på ridskolan?

Sv: Sluta på ridskolan?

Om du fortsätter träna för tränare på foderhästen så spelar det ju ingen roll om du slutar på ridskolan, tränare & träningsläger lär du ju dig mkt mer på. :idea:

Tack än en gång för svaren, alla. :bow:

Frejja, jag förstår vad du menar, men just nu blir det lite ont om pengar då jag tar ett par lektioner i månaden för en utbildad hippolog och erfaren dressyrryttare (200:- per lektion, föräldrarna vill helst att jag ska betala lite själv.), plus att jag satsar på att ta ponnylicens på travskolan. Har nu även fått "jobb" på travskolan (assistent och ledare till nybörjargrupper) vilket kommer göra att jag får ca 150:- i månaden än så länge, och dom pengarna kommer nog hamna på träningarna med foderhästen. :) Samtidigt så känns det lite tråkigt att lämna dom bångstyriga ridskolehästarna, jag lär nog sakna dom, hur konstigt det än låter! :angel: Men jag vill ändå utvecklas mer på fodrisen, och då känns det som om att det ger mer att ta privatlektioner med henne. :)

Ja, det är just så jag tänker :) Även om jag är väldigt inne på att sluta efter den här terminen, så känns det som om jag kommer sakna ridskolan. Men som någon sa, visst kan jag hoppa in i min "gamla" grupp igen någon gång, och kanske ta med foderhästen ner? :) Kan nog säkert prata med min ridlärare eller ridskolechefen och göra upp något, haha! :D

Jopp det är ju klart, får man inte avdrag om man rider privatis också? Får man på våran klubb, typ 20 kr/gång elr ngt :angel:

Jag vet faktiskt inte, men det är ju betydligt billigare än att rida privatlektion iaf. Fast det är klart, är man 9-10 pers så.. :angel: Men, man rider ju iaf den "egna" hästen då, det måste ju ge liite mer än att rida ridskolehästarna? ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
579
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 744
Senast: mamman
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 405
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar