Sv: Vad..

Hur du gör är vettigt, för jag förstår mycket väl att man vill sälja till nån som klarar det ekonomiskt, jag får självklart hjälp med pengar av pappa. Och skulle själv aldrig sälja till någon jag vet inte har råd med häst!

Sv: Vad..

sedan finns det ju dom som har råd, men inte anser att det är nödvändigt (och då menar jag både vuxna och barn) tex. om hästen är halt "så spelar den bara för att få slippa" :crazy: om det är ett fult sår så "äh, det läker. det "ser" ju inte så djupt/farligt/vadå lednära? ut" "är det ett sticksår ???? det är ju bara ett jättelitet sår...vadå stelkramp, det fick den säkert när den va liten..." (bara ett litet axplock av "dumma komentarer" jag hört)

ponnys säljs ju nästan alltid till barn/ungdommar. jag tycker det viktigaste vid försäljning är att dom vuxna "med yttersta ansvaret" har kunskap, både om hästar och vad dom behöver/kostar samt själva inställningen till individen. lite svårt att bara utgå från ålder :angel: bara det finns en "budget" i ryggen...

sedan värdesätter jag människor som är ödmjuka, som kan tala om vad just dom har att erbjuda hästen och vad dom vill uppnå :) att hemmet blir långvarigt det vet man ju aldrig, även om köparen är över 18 :angel: många tröttnar/säljer när dom skaffar barn för att ta ett exempel.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 993
Senast: Raderad medlem 68338
·
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Bonica
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 027
Senast: AW
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd