Fatta rätt galopp...

Sv: Fatta rätt galopp...

Det beror väl på vad man anser att en vuxen människa är. Är det någon som är lång med långa ben?

Jag anser mig som vuxen kroppsmässigt då jag inte kommer bli längre och mina ben släpar då inte i backen när jag har suttit på shettisar.
Med mina 157 kanske jag inte är vuxen då? :eek: ;) ;)

Men duh, släpp det nu!!! Jag såg alltså framför mig, som jag sa, en vuxen mänska med långa ben som sitter på en shettis förvandlad till en sexbening.... och det var en förbluffande syn.
Jag vet som sagt inte hur stor man kan vara och ändå rida en så liten häst.
Det är inte ett inlägg i en debatt av typen "hur tung kan jag vara på min häst" ;) ;) ;)

Men det e ju jättebra med sex ben!! Går så mycket fortare då!:rofl::rofl:

det kanske e därför han fattar rätt galopp när jag sitter på...det e ju jag som väljer galoppen!!:idea::banana::banana:

...ja precis, det är i själva verket DU som fattar galopp :rofl:

Shettisen får vackert hänga med :p

... som sagt, jag var mest förbluffad över att en vuxen människa över huvud taget kan sitta på en shettis utan att den får sex ben...

En vuxen människa behöver varken vara tung eller lång? :idea:

Nej men självklart, det fattar väl jag med.
Men de flesta vuxna är så stora att det ser konstigt ut om de rider på shetlandsponnyer.
Annars skulle de nog göra det i större utsträckning.

Så jag orkade inte gardera mig med alla "nu kan det visserligen vara så att en vuxen människa är väldigt liten och lätt" bla bla bla.

Men det måste man tydligen göra... :angel:

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 272
Senast: JohannaB
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 744
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 133
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 404
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar