Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning Hur gör ni när ni känner att hästarna praktiskt taget hänger sig i händerna på er?
Svar
15
· Visningar
1 531
Senast: IngelaH
·
Träning har en 2 årig arabvalack som jag funderar på att ha med på treårs testet. men har några frågor:D 1. kan man ställa upp i treårs med...
Svar
15
· Visningar
1 028
Senast: linnsan
·
I
  • Låst
Träning Jag har ett 10 årigt varmblod som har varit ridhäst i hela sitt liv, jag har haft honom i snart 2 månader och har hunnit tränat lite...
Svar
13
· Visningar
951
·
S
  • Låst
Träning Är jag för stor för min ponny? :( Han är 148 cm och jag 165 cm, läste i en tidning att man var för stor vid sin d-ponny vid 160 cm :(...
Svar
7
· Visningar
803
·
L
Träning Hej! Har precis hittat hit...hade idag min tredje lektion och som 23åring och nybörjare känner man sig ganska klumpig :crazy...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: Phillippa
·
H
Träning Min ena häst som är en 17årig travar märr har vädligt svårt att jobba i form för hon har aldrig blivit lärd hur hon ska trampa under sig...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: bubbel
·
Träning Ursäkta vad som är förmodligen en extremt dum fråga :cool: men här kommer den: Hur rider man in en liten ponny, typ en shettis eller...
Svar
4
· Visningar
1 457
L
Träning Jag har en unghäst hemma på gården, född -03. Han är grundriden och mycket lättlärd. Han är smart, pigg, nyfiken och ärlig att rida...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: life_
·
O
Träning Har två islänningar varav den ena nyligen börjat rymma ur hagarna. han hoppar över eltrådarna. nu har vi inte haft elen på på länge då...
Svar
4
· Visningar
1 090
R
Träning Efterlyser några bra tips att öva på för att få en fyraåring att lära sig stå still när hon är uppställd i gången? Tacksam för alla...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: axel
·
S
  • Låst
Träning Hejsan! Efter att ha läst tråden om dom som är för stor för sina ponnysar har jag blivit orolig:crazy: Jag väger ca 45-50 kg och är 168...
Svar
9
· Visningar
1 446
·
K
Träning Hur lastar man en häst som aldrig åkt transport förut? hästen är 5 år om det har någon betydelse :crazy: Något speciellt man ska tänka...
Svar
7
· Visningar
1 373
Senast: Christine
·
Träning Berätta i detalj hur ni går till väga när ni rider in en häst, Från första början! Intressant att veta! (Och bra att ha några nya extra...
Svar
8
· Visningar
1 124
P
Träning Vad tycker ni om att jag, 1,70 lång, 57 kg, ev. ska rida in ett russ(stor B-ponny) ? Är det heeelt tokigt? :confused: Det blir ju...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: Pozerka
·
Träning Tänkte starta en tråd för oss som har femåringar. Hur går det med träningarna och tävlingarna? Vad har ni för mål med era hästar...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 956
Senast: Mumsmums
·
E
Träning Jag har en New Forest ponny på foder som aldrig har blivit 'riden', utan han har bara fått gå som han vill i skogen. Jag har nyss fått...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: ginnies
·
Z
Träning Hej hästmänniskor! Jag rider en sköt/medryttarhäst en gång i veckan ut i skogen och från och till enkel dressyr, men det känns som att...
Svar
13
· Visningar
1 146
Senast: cactuspower
·
K
Träning Man får ju alltid räkna med fram & motgångar men hur lång tid tar det att rida in en häst i genomsnitt skulle ni säga?Nu menar jag inga...
Svar
3
· Visningar
7 464
L
Träning Har ett problem, ett stort mycket hoppkunnigt problem:bump: En valack på 171 cm som inte går att ha ute i hagar eftersom han hoppar...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: BeastieBabe
·
L
Ridning Hej! Vilka här är det mer än jag som ska delta i kursen som startar i juni? Har du gått kurser för KFH tidigare? Vilka förväntningar...
2
Svar
26
· Visningar
2 846
Senast: Lunagarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar