Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag är nyfiken då jag ganska nyligen köpte en liten åring (om någon nu missat det:angel:), jag vet att det inte är dax att göra någon än...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: sture
·
A
Träning Jag köpte en häst för ca 2 mån sedan! Allt var frid och fröjd när man såg henne på film och ridning! Provred henne aldrig innan jag...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 459
G
Träning Hej! Köpte min underbara häst för ca 2 månader sedan nu, då kunde hon inga konster alls. Nu kan hon ''Puss'' och ''Tack''. Hon är en...
Svar
13
· Visningar
1 200
Senast: Gaalopp
·
T
Träning Hur ska jag göra för att få min lilla häst att lugna ner sig i traven? Just nu så försöker hon gå upp i hög form direkt i uppvärmningen...
Svar
14
· Visningar
2 117
Senast: Krulidut
·
Träning Hur ser ni på ridningen? Är det er sport eller er hobby? Jag har alltid förundrats över uttalanden i stil med "om inte träningen är...
2
Svar
22
· Visningar
3 116
Senast: majola
·
Träning Min lilla shettisgrabb är slö :cool: Han är bara två år och har påbörjat tömkörning. Men nu under sommaren i samband med min förlossning...
Svar
7
· Visningar
1 056
L
Träning fysiskt.. vet inte om tråden hamnar rätt nu men känner att jag bara behöver skriva av mig lite och kanske få några råd av kloka...
Svar
16
· Visningar
1 719
Senast: Kika
·
F
Träning Hej! Mitt 7 åriga sto, som jag har haft i 4 månader är en knepig liten filur:p. Ena dagen kan hon få för sig att vara låssas rädd...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: tenesie
·
Träning Hej. Har ett litet problem med mitt envis ponny sto. När hon blir lite het och osamarbets villig så vill hon inte svänga åt höger. det...
Svar
6
· Visningar
1 206
Senast: TheHunted
·
L
Träning Någon som håller på med NTT (Natural Trick Training)? Jag skulle vilja börja att lära min ponny trick och så efter det, men vet inte...
2
Svar
20
· Visningar
1 588
Senast: Lawendel
·
Träning Här kommer ett långt inlägg, så jag hoppas ni orkar läsa det :d Har precis köpt en kallblodstravare, jättefin och go häst! Hon är -94...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 261
Senast: janny
·
T
Träning Hur ska jag göra för att få min lilla häst att lugna ner sig i traven? Just nu så försöker hon gå upp i hög form direkt i uppvärmningen...
Svar
9
· Visningar
1 297
Senast: Team LundVer
·
Träning Är det något speciellt man bör tänka på? Vad ska jag kräva osv? Min häst är nyinköpt och är 3 år. Knappt van vid träns o bett, men...
Svar
13
· Visningar
1 802
Senast: space_cowgirl
·
X
Träning Jag har ett 9-årigt d-ponnysto som jag har lite problem med.Hon är nämligen väldigt tittig och osäker när man rider ut.Ofta stannar hon...
Svar
9
· Visningar
1 742
S
Träning Hejsan alla ;) Har hört av en kompis att det inte är bra för hästen att galoppera på volt, stämmer detta??
Svar
9
· Visningar
1 975
Senast: Roheryn
·
A
Träning Hej! Jag har ett varmblodssto på 10 år som jag ridit in själv. Jag har jobbat mycket med att få henne att gå i form, och hon böjer lätt...
Svar
5
· Visningar
1 337
Senast: Ella_99
·
P
Träning Själv tror jag inte man behöver ha ngn speciell kropp för att bli en duktigt ryttare, det handlar mer om känsla och teknik. Kan bli så...
2
Svar
26
· Visningar
2 975
Senast: bigganl
·
L
Träning Jag har provat med att rida på små volter och få hästen att böja runt innerskänkel men hästen är som en planka. Möjligen kan den ställa...
Svar
9
· Visningar
3 155
Senast: lakrits
·
L
Träning Jag behöver tips :crazy:! När jag rider pekar alltid mina tår utåt ganska mycket, och eftersom min tränare säger att man inte bara kan...
Svar
10
· Visningar
1 015
Senast: PiperGarden
·
F
Träning Hejsan. Jag ahr ett varmblod som är hård i handen i princip hela tiden. Jag ahr fått tips att rida honom på ytter mycket, De fungerar...
Svar
14
· Visningar
1 611
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka