Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Jag har en jättetrevlig 10-årig valack som tyvärr har väldigt dåliga nerver. Han är väldigt mörkrädd, har klaustrofobi och är...
2
Svar
35
· Visningar
2 978
Senast: Panzerkat
·
J
Träning Hm... Kanske lite dum fråga.... men jag undrar hur lätt det är egentligen att hitta duktiga ponnyryttare. Kommer att ha ett B- alt...
Svar
6
· Visningar
915
Senast: carinah
·
Ridning Hur tjocka och ganska fasta paneler kan man få tillverkade till en espaniola? De jag har (som skulle vara extra tjocka och mjuka, kom...
Svar
8
· Visningar
1 431
Senast: HannaZ
·
A
  • Låst
Träning Letar nu efter min första ponny att ha på foder.. Problemet är att jag inte vet om jag är för lång för att rida en D-ponny? (är ca...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: IngelaH
·
E
Träning Jag lägger denna tråden här, för jag vet inte riktigt vart den passar annars. Behöver lite hjälp, och svar. Min stora häst har vilat...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: estelle79
·
A
Träning Nu är det så att en av mina är av det tjockaste laget då jag pga jobb inte haft tid och rida så mycket i sommar. Skulle gärna vilja...
2
Svar
20
· Visningar
4 956
Senast: Anteya
·
P
Träning Vet inte om detta kom rätt?? Men undrar lite hur ni gör me flugtäcken? Ja har en varmblods pojke o han har de sååå jobbigt me alla...
Svar
5
· Visningar
837
Träning Konstig fråga kanske men är det någon som vet hur det går att ha en get ihop med hästar?
Svar
14
· Visningar
8 637
Senast: Sar
·
Träning Jag blir tokig på vädret. Det sabbar hela min planering av ridningen. :crazy: :mad: :cry: Antingen så är det snö så att pållan får...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 592
Senast: Tess82
·
E
Träning Vet inte om den här tråden ligger rätt men.. Till saken. Har en pålle som inte har väääärldens bästa kondis. Så nu funderar jag hur...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: gullebarn
·
T
Träning måste bara få skriva av mig lite, mitt tvåårssto är hoppgalen! hade henne på banan med ca 120cm högt staket (jag vill ha högre men...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: tenesie
·
J
Träning Funderar på att skaffa mig ett föl/unghäst (welsh) men är ganska ny på det här med unghästar etc. Funderar på vad som är bästa...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: flinetrollet
·
Träning Min alldeles underbara (:devil:) lilla fuxmärr har en ny ful ovana. När jag binder upp henne mot något (stolpe, vägg etc.), dvs inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 171
Senast: Ninnurur
·
Ridning Har ni stött på kontraställning inom AR? Jag tror inte att jag har gjort det. Vad blir de positiva/negativa effekterna av...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
9 759
Senast: Totola
·
M
Träning är det förbjudet att ha en häst själv utan hästkompis...med ev grisar som sällskap i hagen brevid??
Svar
7
· Visningar
886
Senast: offnegardh
·
H
Träning Hej! Jag skulle behöva era tips och hjälp. För det är så att min ponny håller på att testa mig, hela tiden. Jag kan inte hämta henne...
Svar
8
· Visningar
3 824
C
Träning Vad är bästa träning för att arbeta bort bocksprång, pratar om stora bakutsparkar vid galopp, på en lycklig oerfarenhäst? Göra halt...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: rocki
·
U
Träning tjabba! jo det är så att jag rider en fjording och jag är jätte taggad på att börja tävla..:) Men fjordingen är ca 16 år gammal... När...
2
Svar
21
· Visningar
3 853
Senast: Dahlia
·
Träning Jag är på dagridläger denna vecka, med min vackra vita. Vi har dressyritränare, tävlingsryttarei svår klass - tilllika dressyrdomare som...
2
Svar
30
· Visningar
2 143
Senast: majola
·
Ridning Den klassiska dressyren och AR verkar vilja ha en en snabb travtakt(eller ännu snabbare än trav eg) i piaffen medans tävlingsdressyren...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 962
Senast: Lusidor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar