Future Factory

Sv: Future Factory

Jag tycker att du har rätt. I allt du skriver.

Sen så vill jag verkligen inte kasta skit på de som är med i FF eftersom jag knappt vet vilka de är. Antagligen är det till 100 % kapabla ryttare. Men precis som du säger tror jag de "redan har" en uppbackning och ett hästmaterial som heter duga :D

Som sagt skrev jag också att jag överdrev, för att man skulle förstå
min poäng..

En av mina vänner som var med där har inte vad jag skulle kalla " ''filthy rich parents'' .
Visst, hon har kommit långt och hon har haft vissa fördelar.
Men hon hade inte kommit så pass långt som hon trots allt har
om hon inte kämpat för det själv.

Otroligt många ryttare ligger på 110-120, och rider man inte högre klasser, eller åtminstone är på väg dit, i de övre tonåren så är risken inte heller så stor att man tar sig till toppen.
Dessutom var ett av kraven att man just skulle ha hyfsat resultat i minst 110-klasser för att få chansen att komma med, så man behövde inte ha fem hästar, vilket absolut INTE alla har haft.
Men vill man ta sig till toppen klarar man inte sig på EN häst, och FF sponsrar inte direkt de antagna ryttarna med nya hästar...

Jag har både en klasskompis och en annan bekant som är med i FF i år, och känner till flera av de andra som är med. Min största reaktion när jag fick se de antagna var nivåskillnaderna! Ett par av ryttarna är verkligen talanger som kämpat sig fram, men ett par av dem kan verkligen inte rida, utan har bara fått fina, färdiga hästar.

Jag tror att det var jämnare och högre nivå ifjol, men precis som ni säger - de behövde antagligen inte FF över huvud taget, för de hade redan tagit sig upp i klasserna på ett eller annat vis.

Tyvärr blev nog Future Factory inte den succén det kunde blivit.

kl

Jag håller me om vad ni säger här :bow:
Men tänkte också på en sak, om FF tar ut de sominte har pengar och möjlighet att ta sig vidare kommer de ju inte kunna ta sig till toppen efter FF heller eftersom de inte har pengar och möhligheter.
FF ska ju ta ryttarna till toppen så de som inte kan komma dit tar de ju inte ut?! :idea: bara en tanke :p

Men de som bara har en häst osv. får möjlighet att rida andras hästar och få kontakter med olika personer som vi
ll ha sina hästar ridna, och dt tkr jag är bra :D

en sak bara ! :angel:

Msåte man bo i skåne elr Småland?:(

du behöver inte bo i skåne/småland, bara du tävlar för en klubb i skåne/småland :p så är dt väl? :idea:

Liknande trådar

Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 248
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
32 217
Senast: Gilette
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 566
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 519
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar