Oj då. Nej skulle aldrig välja dom. Som svar på dina andra grejor. Ks är komplext det kan komma av fel sadel och fel ridning eller vara medfödd. Det är olika från häst till häst. Dock betyder tätt mellan tornutskott inte alltid KS. Hade din häst fått diagnosen KS hade din veterinär nog sagt det rätt av
massor med hästar fungerar dock med KS och täta tornutskott. Jag skulle rekommendera att alltid se till ryggen är varm. Så innan man rider och man borstar i stallgången lägga på en bra filt. Blandt annat finns en undersökning vart dom testade back on track ryggvärmare innan ridning på strömsholm och det gjorde skillnad på vanliga hästar utan diagnosen med. Jag har själv en catago firtech med batteri värmare till min då den kostade samma på rea och den fungerar som en värmefilt. Kan varmt rekommendera till "rygg häst"
Dom kan nog inte bevisa det med SI leden heller utan det kan hon ha gjort I hagen med. Så stå på dig och hota dom med ARN igen. Har bara hört dåligt om Dunstan. Jag har folksam och dom har aldrig nekat mig.