Skadade hästar och konvalescenter

Jag har läst tråden länge men inte skrivit så mycket. Men igår slapp min W bandaget efter i princip 4 månader i bandage. Förra försöket i oktober slutade i katastrof så jag är minst sagt nojig nu. Men det vore väldigt skönt på alla vis, inte minst ekonomiskt, om det kunde få bli och vara bra
Låter tufft!
Vad är det för slags skada?

Låter tufft!
Vad är det för slags skada?
En sårskada, men på urdumt ställe (baksidan av carpus), i dålig vävnad (ärrvävnad) och på en häst med kraftigt nedsatt läkningsförmåga ffa i benen. Så har tagit sju evigheter och åtta bedrövelser. I oktober där när det provades obanadagerat förra gången så dag tre sprack gammal ärrvävnad (ej ärr pga denna skada utan äldre) och blev ett stort, djupt sår Det har kämpats med sen dess, inkl infektion mm.

• Hjärta
Reactions: Ray
Jag förstår det är svårt men om hon skadar sig allvarligt pga hagsituationen blir ju läget ännu sämre än det du beskriver.

Finns inget tredje alternativ?

Jag flyttade min när hon blev skakad av att bli
jagad av ett av de andra stona och stallägaren inte ville göra om hagsituationen. Trots att jag förlorade ridsällskap och trots att hon blev utan kompis efter flytten. Men det enda jag ångrar är att jag inte flyttade innan hon blev skadad... 🥺
Det finnes ikke så mange alternativer når jeg ikke har bil og ikke kan betale mer i leie. Leiene i Norge er dyre og ekstremt dyre der jeg bor.

En sårskada, men på urdumt ställe (baksidan av carpus), i dålig vävnad (ärrvävnad) och på en häst med kraftigt nedsatt läkningsförmåga ffa i benen. Så har tagit sju evigheter och åtta bedrövelser. I oktober där när det provades obanadagerat förra gången så dag tre sprack gammal ärrvävnad (ej ärr pga denna skada utan äldre) och blev ett stort, djupt sår Det har kämpats med sen dess, inkl infektion mm.
Har också sårskada och precis klar med bandage och det är både dyrt och lite tidskrävande särskilt om det ska bytas ofta. Låter absolut som ett tufft ställe där huden rörs så mycket.
Har hästen varit tvungen att ha typ ett fixerande bandage då så att knät inte kunnat böjas?

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 814
Senast: Willys
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 319
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 507
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur