Vad är det som händer?!

Sv: Vad är det som händer?!

idag när jag var på jobbet (hade en halvtimme kvar) så ringer det till mig. Lånepållen hade tydligen rymt ur hagen (=PANIK!!). Iaf så fick jag oxå veta att en kompis till mig tagit in hästen tillbaka. Jag ringer kompisen som precis kollat över hagen. Han hittade inga fel på den. En liten stund senare kommer jag dit. Kollar hagen en gång till. Jag kan inte heller hitta något fel.

Så, hur f*n kom hästen ut ur hagen?! :confused: Enda möjligheten som jag kan se är att någon släppt ut henne och sedan stängt hagen efter sig.. Men vem gör nått sånt?

Har ni någon idé på hur det gått till?
En häst som jag känner väl kröp under staketet när elen inte var på. Det var väl sådär mindre kul. Hon gör bara så när strömmen inte är på givetvis. Hagen hade eltråd.

för ett par år sen fick vi hem två unga hästar som var väldigt bra kompisar. Det var sommar så hästarna gick ute om natten (riskabelt i stan, jag vet) och på morgonen ringde polisen och sa att de stod och betade i en rondell en bit därifrån :eek: dessa hade dock promenerat ut på egen hand, de ville väl inte vara på ett sånt konstigt ställe...

Ballerina: nepp trots polisanmälningar vet ingen något

Haha, där fick jag mig ett gott skratt.. ^^ Beta i en rondell.. skulle sett bra roligt ut.

Jag red ett sto som hade fått föl för typ 1 år sen, men dom hade inte avvänjt dem eller så. Sen när jag skulle rida så hände det ganska ofta att åringen kröp under staketet och kom bort till paddocken. Sånt tär på tålamodet ;)

Åringen jag skrev om struntade i om det var el eller inte, hon kröp under ändå. Snacka om mammig!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 816
Senast: Bee
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 094
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 640
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama